Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

PERICOL: Ce se întâmplă dacă mergi cu anvelope de iarnă când e cald afară

Autor: | | 232 Comentarii | 76870 Vizualizari

Anvelopele de iarnă oferă aderenţă perfectă şi tracţiune maximă pe porţiuni de drum umed, cu zăpadă sau cu porţiuni de gheaţă, dar şi pe asfalt uscat la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius. Ce se întâmplă dacă foloseşti anvelope de iarnă la temperaturi peste 7 grade Celsius?

Începând de la 1 noiembrie “conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, constituie contravenţie”, se arată în OUG nr. 5/2011.

Românii nu au înţeles foarte bine partea legată de “drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei”, astfel încât majoritatea au făcut cozi în service-uri pentru a-şi schimba anvelopele.

Anvelopele de iarnă sunt concepute special pentru rularea pe un carosabil dificil în timpul iernii. Caracteristicile lor duc la îmbunătăţirea frânării, a tracţiunii şi a manevrabilităţii vehiculului, însă dacă temperatura de afară nu a scăzut sub 7 grade se întâmplă exact opusul.

Cei care conduc automobile cu anvelope de iarnă pe vreme calduroasă se expun la mai multe riscuri

În primul rând, atunci când conduci un automobil cu anvelope de iarnă când e cald afară există un zgomot pronunţat, iar anvelopele se tocesc mai repede.  În al doilea rând, anvelopele de iarnă utilizate la temperaturi de peste şapte grade Celsius au o aderenţă scăzută care se traduce prin distanţa de frânare mai slabă, manevrabilitate mai slabă şi instabilitate.

Cei care au condus automobile prevăzute cu anvelope de iarnă în zilelele mai călduroase s-au plâns că sistemul ABS se activa când rulau pe o suprafaţă uscată. De asemenea, există riscul ca anvelopele să explodeze dacă se circulă cu viteze mari pe distanţe mai lungi de 250 de km.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

29 august 2018

Operatorii de transport ameninţă cu proteste

Transporturi si Infrastructura

28 august 2018

ANUNȚ de ultimă oră. Un nou coridor feroviar va traversa România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.