Albalact Alba Iulia, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de produse lactate, a raportat un profit net de trei ori mai mare în primul semestru al acestui an şi o cifră de afacere în creştere cu peste 30%, peste ritmul pieţei.

Astfel, în primele şase luni din 2009, profitul net a crescut cu 191,3%, de la 964.693 lei în 2008, la 2.810.474 lei în acest an.

Cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut cu 30,6% în prima parte a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 116.270.109 lei în primul semestru din 2009, de la 89.030.950 lei în primul semestru al anului 2008.

De asemenea, profitul operaţional obţinut de Albalact a crescut de aproape 3,5 ori (cu 247,8%), ajungând la 6.213.552 lei în 2009, de la 1.786.496 lei în 2008.

Potrivit companiei, deschiderea fabricii din judeţul Alba de anul trecut şi cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc asigură asigură Albalact un ritm de dezvoltare peste cel al pieţei lactatelor – care anul acesta ar putea creşte cu aproximativ 5%-7%, potrivit ultimelor estimări APRIL.

Albalact modernizează ferma din Vaidei

Anul acesta, Albalact a început să funcţioneze cu capacităţile de producţie extinse în ambele fabrici – Oiejdea şi Rarăul Câmpulung Moldovenesc.

Compania a deschis un centru logistic nou lângă Bucureşti, cu o investiţie de 3 milioane de euro, şi urmează să încheie prima etapă de modernizare a fermei proprii din Vaidei (Hunedoara), care a necesitat o altă investiţie de aproape 2 milioane de euro. În toamna acestui an, Albalact a planificat finalizarea investiţiilor şi pentru fabrica Rarăul Câmpulung Moldovenesc.

Consumatorii se orientează către produse mai ieftine

În ceea ce priveşte industria FMCG, oficialii Albalact afirmă că se poate observa o creştere a consumului din punct de vedere cantitativ, dar valoarea este mai mică. Oamenii cumpără la fel de multe lactate, dar s-au orientat spre produse de bază ieftine, potrivit Albalact.

De asemenea, promoţiile de preţ au devenit strategia de bază în această perioadă. Marii producători mizează acum pe lactatele cu valoare mai mică, iar retailerii joacă şi ei pe promovarea puternică a mărcilor lor private, potrivit reprezentanţilor Albalact.

SURSA: Albalact