Patronatele din transporturile rutiere considerã cã este necesarã reechilibrarea pieței de asigurãri RCA prin autorizarea unei firme de asigurare-reasigurare cu capital integral de stat, având în vedere situația gravã generatã de modul defectuos de gestionare de cãtre ASF a condițiilor de emitere a polițelor RCA precum și de falimentarea celor douã societãți de asigurare cu capital românesc Astra Asigurãri și Carpatica ASIG. 

Vã reamintim cã în raportul privind piața asigurărilor din România, Consiliul Concurenței a indicat cã piața asigurãrilor auto obligatorii (RCA) prezintã ”o serie de trãsãturi oligopoliste, fapt care permite unor companii de asigurãri sã refuze clienții cu daunalitate mare oferindu-le tarife mult mai mari, în condițiile în care polițele RCA sunt obligatorii prin lege”. 

Totodatã, asigurãrile RCA au o pondere de 66% din asigurãrile auto încheiate în România, ceea ce aratã profitabilitatea acestui produs de asigurare, deși acest lucru nu este recunoscut de asigurãtori.

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI solicitã inițierea imediatã a procedurilor prin care EximAsig sã fie autorizatã de cãtre ASF, astfel încât înainte de finalul perioadei de plafonare a tarifelor acest asigurãtor sã aibã capacitatea de emitere și gestionare a polițelor RCA pe întreg teritoriul României.

În perioada următoare, patronatele din transporturi monitorizează permanent respectarea plafonării tarifelor și a prevederilor ordonanței emise de Guvern în luna septembrie, urmând ca după alegerile parlamentare, UNTRR, FORT, APTE, APULUM și ARTRI să revină în Parlament pentru construcția noii legi RCA, cu scopul precis de a prelua în lege măsurile benefice introduse prin ordonanță dar și pentru introducerea  tarifului de referință ca principiu de bază în construcția tarifelor RCA în viitor.

Te-ar putea interesa și: