Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Parcarea de la Aeroport, o mașină de bani lăsată în paragină

Autor: | | 0 Comentarii | 4664 Vizualizari

În anul 2018, parcarea din Aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni, principala poartă aeriană a României, arată jalnic. Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) anunță că modernizarea este condiționată de Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare și de construcția Magistralei 6 de metrou.

În incinta aeroportului internaţional Henri Coandă se află cinci parcări publice, două pe termen scurt şi trei pe termen lung, cu o capacitate totală de 1.959 locuri (1.180 pe termen scurt şi 779 pe termen lung). Cea mai mare parte din aceste locuri de parcare se află în aer liber. Mai mult, parcările pe termen lung se află la o distanţă mare faţă de intrarea sau ieşirea din aeroport. Cu toate acestea, în ultimii ani, cele mai ocupate locuri sunt cele pe termen lung, parcări unde tariful de parcare pe termen lung se calculează în funcţie de numărul de zile de utilizare. Dacă pentru locurile de parcare pe termen scurt se percepe o taxă de 3 lei/30 minute, un loc de parcare pe termen lung costă între 10 şi 40 lei/zi, în funcţie de numărul de zile de staţionare.

Chiar dacă CNAB câştigă milioane euro anual din această activitate, bani suficienţi pentru construirea unui tunel sau a unei pasarele, în următorii ani nu se investeşte niciun leu în modernizarea parcărilor. Rareş Măcinică este CEO-ul unei mari companii de logistică, aşa că zboară des atât în ţară, cât şi în străinătate. Starea parcărilor de la aeroportul din Bucureşti l-a pus de multe ori în situaţii penibile. „După ce las maşina, trebuie să parcurg între 500-1.000 metri pe jos până traversez toate parcările. Dacă ai ghinion să plouă, să ningă, să bată crivăţul, este foarte complicat. Automatele de plată nu au opţiune de card. Dacă parcarea te costă 80 lei, ai o bancnotă 50 şi trei de 10 lei, iar automatul refuză bancnotă de 50 de lei, ghici ce? Trebuie să te duci înapoi în aeorport, să scoţi cash şi să te întorci la automat. Mai mult, nu toate parcările au automate de plată, nu se alimentează cu fise automatele. Se afişează locuri libere, când ajungi nu sunt de fapt jetoane. Dacă ai şi două maşini în spate, trebuie să ieşi din maşină, să le explici de ce trebuie să dea înapoi să poţi să ieşi“, ne-a spus Rareş Măcinică.

Conform CNAB, pentru primele două zile de staţionare în parcarea pe termen lung, tariful este de 40 lei/ zi. Dacă staţionarea se prelungeşte până la 3-4 zile, se mai adaugă 20 lei/zi. Pentru o durată cuprinsă între 5 şi 30 de zile, fiecare zi de parcare costă 10 lei. Dacă laşi maşina 7 zile în parcarea pe termen lung te costă 150 lei, iar pentru 30 de zile vei achita 380 de lei. Din datele prezentate de CNAB, durata maximă de utilizare a acestei parcări este de 30 de zile. Fiecare zi de parcare se achită integral, indiferent câte ore staţionează autoturismul. Cine parchează în faţa aeroportului, indiferent că este la Plecări sau Sosiri, trebuie să achite un tarif de 3 lei/30 minute. Pentru parcarea de la Plecări sunt disponibile doar două automate şi un ghişeu, la orele de vârf fiind cozi mari. 

 

Pe lângă faptul că eşti nevoit să stai la aceste cozi aflate în aer liber, lucru deloc plăcut dacă plouă sau ninge, timpul staţionării curge în continuare. „Am stat la coada 10 minute. Am plătit 6 lei parcarea deoarece am stat la coada 10 minute şi astfel am mai fost taxat cu încă 3 lei, deoarece am intrat în altă jumătate de oră“, ne-a spus cetăţean care a însoţit pe cineva la terminalul Plecări. De multe ori, din cele două automate la Plecări, numai unul funcţionează. Automatele pentru plata locului de parcare sunt instalate şi întreţinute de firma UTI, administrată de milionarul Tiberiu Urdăreanu.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.