Situația pe plan mondial nu este deloc roz. La aceasta au contribuit și anunțurile deloc pozitive ale Băncii Mondiale și FMI, spune Barometrului COVID-19 întocmit de Kantar, cel mai extins studiu sindicalizat de acest fel din lume, realizat pe mai mult de 45.000 de persoane din peste 50 de ţări, din care 1.800 în România.

Îngrijorarea crește puternic

„Cu câteva excepţii, nivelul îngrijorării privind situaţia actuală tinde să se intensifice atât în ţările cu puţine restricţii (cum ar fi Polonia, Olanda, Canada etc.), cât şi în cele cu restricţii severe (cum sunt Italia, Spania, Franţa etc). El rămâne, însă, stabil în China şi extrem de ridicat, deşi au început să se ridice restricţiile. Două ţări care au pornit mai degrabă optimiste, pentru că la momentul culegerii primului val nu aveau restricţii, respectiv Statele Unite – din prima categorie, şi Marea Britanie – din a doua, înregistrează creşteri masive ale îngrijorării la un interval de două săptămâni (+21% în Statele Unite şi +23% în Marea Britanie)”, spune studiul Kantar.

România, grija banilor

Studiul subliniază că, ”în România, 80% dintre cei cetăţeni s-au declarat îngrijoraţi. Îngrijorarea provine, în cea mai mare măsură, din insecuritate financiară, iar optimismul privind remedierea rapidă a economiei începe să scadă la nivel global”, menţionează datele Barometrului Kantar. „Opinia conform căreia este esenţial ca oamenii să fie pregătiţi şi bine informaţi este şi pe lista priorităţilor românilor, însă principalul loc în clasamentul local este deţinut de convingerea că trebuie să reacţionăm împreună şi că vom trece peste dacă rămânem uniţi”, precizează studiul.

Brandurile trebuie să intre în acțiune

Studiul Kantar mai subliniază faptul că, deși comunicările oficiale rămân în atribuţiile instituţiilor statului, alte tipuri de informări şi sfaturi sau soluţii de a trece cu bine prin această perioadă pot fi preluate de către branduri cunoscute, fie că e vorba despre sfaturi financiare, fie despre alimentaţie, echilibru emoţional. „Brandurile nu se pot aştepta la loialitate din partea clienţilor dacă nu le arată, şi ele, că sunt loiale nevoilor lor”, spune Barometrul Kantar. Asta cu atât mai mult cu cât reclamele au rămas, în mare, la fel de eficente ca înainte de pandemie.