Ryanair Holdings PLC şi-a redus la 50 de milioane ţinta de pasageri în anul financiar care se va încheia anul viitor, de la 60 de milioane anunţată în iulie, a afirmat miercuri directorul general al companiei, Michael O’Leary, într-un interviu acordat Reuters, informează publicaţia britanică The Guardian şi site-ul lse.co.uk, conform Agerpres.

În anul financiar 2020, compania a transportat 149 de milioane de pasageri.

Acum, Ryanair se aşteapă la 50 de milioane de pasageri în anul financiar care va încheia la 31 martie 2021, a explicat O’Leary, criticând modul în care guvernele gestionează în acest moment criza provocată de pandemia de coronavirus.

Şi preţul biletelor va fi de asemenea „redus semnificativ”, a precizat şeful Ryanair, care se aşteaptă ca sezonul de iarnă din 2020 „să fie un eşec”. În perioada iernii, numărul de pasageri ai Ryanair ar urma să fie de aproximativ cinci milioane, a previzionat O’Leary. Acesta a adăugat că firma vrea să închidă mai multe baze şi să-şi reducă activitatea în ţările unde pandemia nu este sub control.

În mai, Ryanair anunţase că va renunţa la 3.000 de angajaţi în Europa.

Miercuri dimineaţă, acţiunile Ryanair au scăzut cu 2,4%, la 11,34 euro.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, opera 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.

La sfârșitul lui august transportatorii low-cost din Europa, inclusiv Ryanair Holdings Plc şi Wizz Air Holdings Plc, analizau posibilitatea extinderii flotelor lor, după cum transmitea Bloomberg.

O posibilă explicaţie a fost că transportatorii low-cost erau într-o poziţie mai bună decât companiile aeriene tradiţionale deoarece au intrat în pandemia de Covid-19 cu rezerve de lichidităţi semnificativ mai mari. În plus, companiile low-cost se bazează pe cursele pe distanţe scurte de tip point-to-point, care potrivit estimărilor Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA) ar urma să fie primele care îşi vor reveni după criză. În contrast, călătoriile pe distanţe lungi, de care depind transportatorii tradiţionali, ar putea să îşi revină abia în 2024, estimează IATA.

„După ce criza va trece şi va izbucni un război al preţurilor, Ryanair şi Wizz vor fi în prima linie a unui proces de consolidare şi expansiune care va dura între trei şi cinci ani, pe măsură ce rivalii din jurul lor se vor restructura”, susţinea Mark Manduca, analist la Citi în Londra.