Revista Capital a publicat săptămâna aceasta un material în exclusivitate care descrie tehnicile utilizate de marii retaileri pentru a-şi vinde produsele. Acealşi text face referire şi la amenzile, deloc puţine, pe care absolut toate lanţurile mari de magazine le-au primit de la Autoritatea Naţională pentru protecţia Consumatorului. De la promoţii false până la etichetări eronate şi vinderea unor produse aproape expirate, tehnicile marilor retaileri sunt extrem de variate, după cum puteţi citi în TEXTUL CAPITAL. Am aflat însă că metodele sunt cu mult mai vaste decât am putea crede. Acest fapt reiese din sutele de  mesaje primite de la cititori, la rândul lor clienţi ai marilor retaileri. Redăm mai jos câteva dintre aceste mesaje.    

Slavu:

“Problema cea mai gravă pe care personal am întâlnit-o la Metro este diferenţa dintte preţul de la casă şi cel afişat  la raft. Diferite tehnici de vânzare(promoţii,cu termen ce expiră a doua zi etc) nu le consider abateri deoarece nu eşti obligat să le cumperi,iar obligaţia clientului este să verifice termenul de expirare.”

M.T:

“O practică nouă ( le merge mintea !) la Carrefour, dar nu numai,: dacă vei cumpăra- luni 5 august 2013 – de 150 lei vei primi un "cadou" de 25 lei Unde este excrocheria ?: 1.În ultimele 5 – 10 zile preţurile au crescut la multe produse-în special alimentare-………..2. "cadoul" este o "reducere" cu 25 lei la un contract pe care să îl închei în perioada 6 – 9 august cu o firmă de asigurare.Ce se întâmplă dacă tu eşti la zi cu toate asigurările şi nu mai vrei un alt contract ?Asta e ! Ai cumpărat mai scump…şi gata De ce nu se anunţă , înainte de a cumpăra- în ce constă "cadoul ?Ştiţi care va fi preţul pentru luni 12 august? :Un voucher la orice……. farmacie(probabil ceva …nutriţional )s.a.m.d..s.a.m.d .Dar mergeţi şi comparaţi unele preţuri la unele produse de pe rafturile Carrefour cu aceleaşi – dar aceleaşi – la aceleaşi produse afişate pe tarabele unor magazine din piaţă.Borcane de sticlă, etc.Ne poate ajuta"Protecţia"  să înţelegem asemenea comerţ ?”

Cris:

“O altă infracţiune comercială care nu e sancţionată de lege şi care ţine de domeniul producătorilor este neindicarea clară a conţinutului de substantă activă pe etichetă – tu consumator când cumperi nu cumperi un recipient colorat cu nişte zeamă înăuntru ci o combinaţie de substanţe, materiale care te ajută la ceva. Pe aproape toate etichetele scrie – "mai puţin de 15% din substanţa X" ceea ce poate însemna şi 1% adică o soluţie foarte diluată care e fix apă de ploaie dar care costă la fel ca una cu concentraţie normală. Se practică de ani buni o fraudă în domeniul apelor minerale în sensul că peste 80% sunt SIFOANE – apă de canal îmbogăţită cu nişte CO2 şi vândută la preţ de apă minerală autentică – extrasă din foraj în zonele în care se găseşte.

Petru:

" La unele produse: salamuri, caşcaval, la acelaşi sortiment preţul ar trebui să fie mai mic cu cât creşte cantitatea, dar la unele produse este diferit…: de exemplu: dacă cumperi pachetul de 300g cu 10 lei, în mod normal pachetul cu 600 g (un singur ambalaj) ar trebui să coste mai puţin de 20 lei, dar  uneori îl găseşti la mai mult de 20 lei (şi sunt din aceeaşi serie de fabricaţie, cu acelaşi termen de expirare, cu acelaşi tip de ambalaj, la fel prezentate – calup sau baton şi nu sunt promoţii pt anumite cantităţi). Aşa că trebuie să fiţi atenţi şi la preţul pe kilogram când cumpăraţi produse care sunt ambalate sub diferite grameje!"

Falco

“Altă ţeapă pe care o trag hipermarket-urile e cu bonurile de masă, dai 16 bonuri şi se uită tanti de la casă pe hârtia ei cu valoarea corespunzătoare în linia de 15 bonuri , nu am înţeles niciodată de ce nu le scanează ca pe orice alt produs doar au cod de bare”

Loki

“Cea mai de porc fază e în hipermarket când pun alături două tipuri de cartofi – unii normali la 8 lei /kg şi unii furajeri – pe care nu i-ar mânca nici porcii – la un preţ bombă de 1.79 lei /kg astfel încât să dai pe cartofii normali cât nu face. Nu mai pune nimeni botul, va spun…”

Gogu

“Cea mai tare metodă de păcăleală e clasică:
Vinzi 6-7 produse uzuale la preţ rezonabil şi 3-4 produse interesante dar mai puţin cunoscute cu adaos comercial de 100%-500% .
O soluţie normală ar fi ca pe eticheta oricărui produs, lângă preţ să regăsim adaosul comercial faţă de preţul de import sau preţul de fabricaţie (dacă e românesc).Atunci nu mai poţi să te păcăleşti.”


Timi

“Ehe, sunt multe escrocherii care nu sunt cuprinse în articol. Exemplu, acelaşi bidon, mai puţin produs în el şi o etichetă pe care scrie că produsul "a slăbit" brusc cu 20 de grame. Evident, preţul e acelaşi cu cel de acu o lună, când produsul era în cantitatea corectă. În general în România se practică false promoţii, pentru cine nu are percepţia preţului… adică se scumpeşte şi apoi se reduce astfel încât să se ajungă tot la cât ar trebui să coste de fapt. Cel mai penibil este când surprinzi angajaţii modificând etichetele cu unele cu preţ mai mare – modificate de la o oră la alta…. În general, cam tot ce e ambalat şi "redus" ascunde o supriză, care e mai mare decât diferenţa de preţ în avantajul clientului. Se practică la greu împachetarea calităţii reduse în ambalaj atractiv şi vinderea ei la "oferta".”

Giku

“Cumpăraturile pe plaiuri mioritice nu se compară cu cele din lumea civilizată.
Carnea miroase a oţet (Auchan, SelGros, Carreour, Cora, etc.), produsele semipreparate au preţuri mai mari decât în occident, sunt pline de apă şi sunt foarte toxice.
Rafturile sunt mizerabile şi cosurile stricate (Auchan, Carrefour). Ah şi ce piese de casiere observi deseori la casele de marcat. Machiate strident, cu unghii foarte mari, vopsite îngrozitor cu dinţi lipsă, părul nespălat şi multe dezacorduri gramaticale.”

VEZI SI

EXCLUSIV.Cum ne păcălesc marile magazine


Te-ar putea interesa și: