Specialist în PR, despre Volodimir Zelenski: Omul e bun, bun de tot

Alex Zamfir, un specialist în relații publice, susține că studenții facultăților de PR și marketing ar trebui să profite de oportunitatea actuală și să urmărească atenți comunicarea autorităților ucrainene de pe rețelele de socializare. Conform spuselor sale, evenimentele actuale sunt „cel mai mișto și coerent curs de PR pe timp de criză.”

„Dacă ești om de comunicare, zilele acestea ai acces gratuit la cel mai mișto și coerent curs de PR pe timp de criză, oferit de autoritățile ucrainiene. Sunt convins că multe “ieșiri” sunt spontane, la fel cum sunt de convins că multe sunt discutate, analizate și țintite. Ceea ce e foarte bine, căci să crezi că în secolul XXI nu contează ce zice lumea despre tine în social media e o prostie.

De la tweet-urile lui Zelenski, la “Nava de război rusească, du-te-n pula mea”, la hotline-ul unde rușii pot suna să afle vești despre copiii, părinții sau frații lor trimiși să lupte în Ucraina, campania asta de comunicare ar trebui studiată în școli de acum înainte. Bravo lor! E ipoteza mea, dar dacă e un sâmbure de adevăr, omul e bun, bun de tot”, a declarat Alex Zamfir pentru mediaflux.ro.

Cine e în spatele lui Volodimir Zelenski? El e omul care i-a creat o campanie de comunicare excelentă

În spatele succesului lui Volodimir Zelenski este un tânăr politician ucrainean de doar 31 de ani, membru al Guvernului de la Kiev, respectiv ministrul Digitalizării, Mykhailo Fedorov, care i-a creat campania de promovare lui Zelenski, când a candidat pentru președinție.

Mykhailo Fedorov (Sursa: Facebook)

Mykhailo Fedorov a reușit să convingă giganți internaționali să sancționeze aspru Rusia, printr-o serie de mesaje publice pe Twitter.

De asemenea, acesta a reușit să obțină acordul lui Elon Musk de a oferi internet gratuit țării sale prin intermediul sistemului de sateliți Starlink.

Sergiu Biriș, antreprenor român, citat de ziare.com, a enumerat realizările tânărului ucrainean de doar 31 de ani:

  1. A pornit o campanie de atragere de donații în crypto pentru armata Ucrainei (au strâns peste $42 milioane de dolari până acum);
  2. Facebook, Google, YouTube, Twitter au oprit accesul la promovare a canalelor de propagandă rusești;
  3. Google Maps a oprit anumite funcționalități pentru a proteja cetățenii din Ucraina;
  4. A reușit să îl determine pe Tim Cook să oprească vânzarea produselor Apple în Rusia;
  5. SAP, una din cele mai mari companii de software din lume, nu va mai vinde produse în Rusia.