„Raportul comisiei reproduce integral ansamblul rezultatelor obţinute în urma testării a 86 de vehicule”, a afirmat ministrul mediului, Segolene Royal, respingând informaţii publicate marţi de Financial Times. Potrivit jurnalului britanic, raportul final al unei comisii de anchetă făcut public la sfârşitul lunii iulie 'a omis detalii semnificative' asupra vehiculelor Renault. Ziarul se baza pe trei surse anonime din cadrul comisiei, una dintre ele estimând că sistemul de depoluare al modelului Captur fusese „optimizat'”pentru teste. 

Guvernul francez a ordonat efectuarea unor teste asupra vehiculelor mai multor constructori după dezvăluirea făcută toamna trecută de către grupul german Volkswagen că echipase 11 milioane de motoare Diesel cu un program informatic capabil să falsifice rezultatele controalelor antipoluare. 

Paralel, o anchetă a serviciilor de combatere a fraudelor „a fost lansată cu privire la aprecierea anomaliilor constatate” şi „în acest cadru practicile constructorilor sunt examinate şi vor putea face obiectul urmăririlor penale potrivite în caz de fraudă”, a adăugat Royal. În acest cadru, percheziţii au fost efectuate la Renault în ianuarie şi la PSA în aprilie. 

„Franţa este singura ţară care a instituit o comisie deschisă şi independentă ca urmare a dezvăluirilor din dosarul Volswagen”, a declarat Royal. De fapt, şi alte ţări şi-au înfiinţat propriile comisii – precum Germania şi Marea Britanie – ale căror rapoarte au fost publicate în primăvară. Comisia franceză „se va reuni în câteva săptămâni şi Financial Times va fi invitat la reuniune”, a asigurat ministrul.