În jurul orei locale 9:55, acţiunile Renault înregistrau o scădere de 2,29%, până la 72,17 euro, cea mai mare scădere înregistrată de o acţiune inclusă în indicele general al bursei de la Paris, CAC 40, care afişa o creştere de 0,53%. 

După ce autorităţile americane au descoperit discrepanţe între emisiile de oxid de nitrogen ale automobilelor diesel Volkswagen în timpul testelor de laborator şi în condiţiile reale de drum, în Franţa a fost creată comisia Royal pentru a ancheta emisiile poluante ale 86 modele de autoturisme produse de o duzină de constructori auto. 

Potrivit articolului din Financial Times, care se bazează pe mărturiile a trei dintre cei 17 membri ai comisiei Royal, în raportul final al comisiei de anchetă publicat luna trecută nu au fost incluse toate detaliile descoperite în urma controalelor efectuate. Unul dintre detaliile omise este şi faptul că a fost descoperită o discrepanţă între emisiile de dioxid de azot ale modelului Renault Captur în situaţii de test şi în condiţii normale de conduită pe şosea. Financial Times sugerează că aceste elemente ar fi putut fi omise cu bună ştiinţă din raportul comisiei Royal, având în vedere că Guvernul francez deţine 20% din acţiunile grupului Renault. 

În raportul său final, comisia Royal susţine că nu există dovezi potrivit cărora Renault a utilizat mijloace de falsificare similare cu cele utilizate de Volkswagen, dar recomandă o îmbunătăţire a performanţelor de mediu ale vehiculelor precum şi o modificare rapidă a cadrului de reglementare din Europa. 

La rândul său, Renault a respins acuzaţiile că a utilizat un software care falsifică emisiile poluante, dar a promis în luna aprilie că va implementa tehnologii mai performante pentru reducerea emisiilor poluante ale motoarelor sale diesel.