Originar din Franţa, conceptul Gelatone a debutat în franciză cu o unitate pilot creată în anul 2005 la Angers (cu o suprafaţă de doar 30 de metri pătraţi).

Unitatea s-a transformat din simplu vânzător de îngheţată în importator, obţinând o cifră de afaceri lunară de 15.000 de euro. Cifra de afaceri obţinută în primele luni de activitate a fost realizată doar din produsul principal: îngheţată de diferite sortimente. Succesul primei unităţi francizate a fost preluat de întreaga reţea de franciza Gelatone, extinsă în prezent în Elveţia (două locaţii), Portugalia (şase), Italia (două) şi Franţa (patru). Locaţiile francizate Gelatone obţin o cifră de afaceri anuală de aproximativ 150.000 de euro.
Ideea de business Gelatone se adresează mai mult comercianţilor, decât simplilor investitori, profitabilitatea businessului fiind direct proporţională cu gradul de implicare al viitorului partener francizat.

Din punct de vedere financiar, investiţia totală iniţială pentru preluarea şi operarea unei unităţi Gelatone este de circa 50.000 de euro, din care taxa de intrare în reţeaua de franciză reprezintă 16.000 de euro, la care se adaugă alte costuri de start-up (echipamente necesare pentru operarea businessului, un stoc iniţial de produse etc.).

Francizorul oferă viitorilor parteneri francizaţi pregătire atât pentru deprinderea tehnicilor de producere, cât şi a celor de vânzare a îngheţatei şi a tuturor produselor comercializate Gelatone.

Contractul de franciză prevede şi redevenţe, francizatul plătind francizorului lunar o taxă de 700 de euro. Destinat aglomeraţiilor urbane cu o populaţie de peste 20.000 de locuitori, conceptul Gelatone se pretează locaţiilor cu o suprafaţă de aproximativ 30 metri pătraţi. Locaţiile Gelatone sunt potrivite atât zonelor cu trafic pietonal intens, cât şi staţiunilor turistice, centrelor comerciale, gărilor, aeroporturilor, complexurilor cinema etc.
Gelatone îşi fidelizează clienţii de-a lungul timpului printr-o gamă variata de sortimente de îngheţată. Acestea pot fi asezonate, în funcţie de gusturile consumatorilor, cu o cafea italiana, preparată „ca la carte“ (de diferite sortimente: expresso, capuccino etc.), sandwich-uri calde cu mozzarella, jambon şi roşii, deserturi delicioase (mousse cappucino, mousse chocolat, cremă nutela, cremă de banana etc.)