Cu această ocazie, el a oferit mai multe detalii despre afacerea cu care se află acum la început de drum, Zeph. Este vorba despre o agenție de marketing digital fondată în ianuarie 2025 ce se poziționează ca un partener strategic de creștere.
Nu este doar o agenție tip digital marketing sau consultanță tradițională. Modelul Zeph este construit pe ideea de growth marketing. Se folosește testarea rapidă, luarea de decizii pe baza datelor și scalarea inteligentă, esențial în contextul unor bugete digitale tot mai stricte.
Investiția în Zeph
„Au venit deja câțiva clienți cu mine de la început și am plecat cu o serie de abonamente active. N-a fost nevoie să investim super mult inițial, dar putem vorbi de o sumă de 50.000 de euro ca investiție inițială”, a spus Robert Trandafir.
Însă, odată cu clienții, el a pornit la drum și cu un bagaj foarte mare de cunoștințe, mai ales pe partea de antreprenoriat.
„Dacă tu reușești să-ți aliniezi costurile fixe cu salariile, cu oamenii care sunt angajați în proiectele pe zona de servicii, la ceva ce se duce într-o zona de o treime din ce se încasează din proiecte înseamnă că tu ai un business de servicii foarte bun”, a specificat omul de afaceri.
Potrivit filosofiei sale, o treime se reinvestește apoi în dezvoltare și în tot ce înseamnă clienți. Iar o altă treime să fie return-ul acționarului.
„Toate deciziile pe care mi le-am luat după ce mi-am dat seama de aceste lucruri și cum să calculez vânzarea pachetelor, orele din spate, toate lucrurile le-am dus pe logica asta și mi-a fost foarte ușor să iau niște decizii în anumite momente”, a mai spus Robert Trandafir.
Apoi, el a vorbit despre încrederea în afaceri. Este de părere că a pornit cu încredere 100% în toți oamenii cu care lucrează în prezent. Și spune că a investit foarte mult în trecut în juniori.
„Căutam să fie oamenii care să arate inteligență și dorință și după le spuneam suntem alături de el, dar și că tot noi îl vom arunca în apă, iar datoria lui sau a ei va fi să învețe să înoate. Eu voi fi acolo sus, dar aștept să dea măcar de două – trei ori din mâini până când să arunc colacul după el”, a mai punctat antreprenorul.
A găti cu ce e în frigider
Robert Trandafir, din experiența sa, este de părere că mulți antreprenori în România „gătesc foarte mult cu ce au în frigider”. În concepția sa, poate reprezenta o rețetă de succes.
„Pentru că tu te uiți la resursele pe care le ai și încerci să scoți maximul din ele. O perioadă lungă, am pus și eu în aplicare această strategie pentru că eu n-am pornit cu finanțare, vorbesc de anul 2013, când n-am avut nimic în spate. Aveam mintea mea și un laptop și cam atât.
Și ce aveam în frigider era puterea de a convinge niște juniori să lucreze pentru mine. N-aveam nimic altceva în frigider, că n-aveam bani să îi plătesc mult”, a adăugat Robert în cadrul podcastului „Picătura de business”.
În momentul în care pornești o agenție de servicii în digital marketing, oamenii nu vin să lucreze cu brand-ul, pentru că nu îl cunosc, este de părere omul de afaceri.
„Ei vin să lucreze cu Robert Trandafir, pentru că Robert le-a fost recomandat, nu le-a fost recomandat de către altcineva și ei doresc să lucreze cu mine. Și atunci eu, ca să pot să-i cresc pe ei, aveam nevoie să pot să cresc la rândul meu oameni care să poată să lucreze toate proiecte”, a declarat el.
În acest fel, antreprenorul construiește Zeph nu este doar ca pe o agenție digitală, ci o proiectează ca un partener de creștere capabil să integreze strategia și implementarea digitală în mod complet.