La fel ca în cazul tuturor generaţiilor lansate până acum, clienţii se aşteaptă ca noua Clasă S să fie revoluţionară la toate capitolele pentru ca astfel să continue să fie "cel mai bun automobil din lume". Conform lui Dieter Zetsche, șeful grupului Daimler, aspirația inginerilor germani a fost aceea de a lansa pe piață ”the best or nothing”.
Oameni din toate colţurile globului pot recunoaşte instantaneu un Mercedes-Benz. ”Faţa” Mercedes-Benz este cel mai preţios tipar din istoria de design a mărcii: ”Designul sofisticat al Clasei S a fost dintotdeauna o expresie a luxului şi grandorii automobilistice, indiferent de era în care ne aflam. Iar noua noastră Clasă S continuă şi confirmă mai mult ca oricând această tradiţie. Cu arhitectura sa clasică pentru o caroserie dominată de forme fluide, noua limuzină este reprezentarea modernă a senzualităţii auto. Noua Clasă S este caracterizată de liniile sofisticate ale unui limbaj de design progresiv, combinat cu eleganţa clasică a maşinilor Mercedes-Benz din anii 1930, menţionează designerul şef Gorden Wagener.
Noua Clasă S este echipată de acum cu o grilă a radiatorului mai mare ca niciodată, amplasată într-un unghi mai drept şi cu un design tri-dimensional, care subliniază superioritatea evidentă şi ambiţia de lider absolut. Cu o nouă capotă a motorului, un plafon sub formă de dom a cărui linie curge armonios spre spate şi o parte spate uşor curbă, noua Clasă S are proporţii de limuzină de lux clasică. Dimensiunile şi spaţiul au devenit elemente sofisticate ale noii Clase S, conforme cu prestigiul acesteia. Mai mult, linia sofisticată a plafonului ce curge lin spre spatele curbat a fost gândită astfel încât să sugereze o imagine de coupé pentru partea posterioară. Adevăratele elemente vedetă ale părţii posterioare sunt noile lămpi spate, care sunt integrate complet în caroserie şi includ toate funcţiile de iluminare într-o singură unitate. Designul interior, meticulos realizat al acestora, contribuie la imaginea perfecţionistă a noii Clase S.
500 de LED-uri
La aproximativ 100 de ani de la lansarea în producţia de serie a sistemelor de iluminat pentru automobile, Mercedes-Benz inovează lumea auto din nou folosind exclusiv tehnologia LED-urilor. Clasa S este primul automobil din lume a cărui lumină interioară sau exterioară este exclusiv furnizată de tehnologia LED, nefiind folosit nici măcar un bec convenţional. Aproape 500 de LED-uri luminează drumul, maşina, interiorul şi portbagajul.
Vizibilitatea şoferului este îmbunătăţită de două sisteme de asistenţă electronică ce au fost modificate la nivel de funcţionalitate – Adaptive Highbeam Assist Plus şi Night View Assist Plus. Datorită unei noi camere video stereo şi a unor senzori radar multistage, Clasa S are acum o vizibilitate artificială de 360 de grade controlată electronic şi poate detecta pericolele de pe drum mult mai eficient şi rapid.
În primul său an de comercializare, noua Clasa S este dotată cu două versiuni cu sisteme de propulsie hibride, una cu motor convenţional cu benzină şi una diesel: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 şi S 350 BlueTEC. Toate motorizările sunt caracterizate de consumuri de combustibil mai mici cu până la 20 de procente faţă de cele ale modelului precedent şi toate îndeplinesc deja normele de poluare ale Euro 6. Mai mult, S 400 HYBRID şi S 350 BlueTEC îndeplinesc criteriile de eficienţă Clasa A, iar S 300 BlueTEC HYBRID a primit o clasificare A+.
"Noua Clasă S obţine valori de consum şi emisii poluante care acum câţiva ani ne păreau utopice pentru limuzinele de lux", spune Prof. Thomas Weber, membru al Consiliului de Administraţie Daimler AG, responsabil pentru cercetare şi directorul Diviziei de Autoturisme Mercedes-Benz. "Iar acesta este doar începutul iniţiativei noastre pe care am numit-o ‘Green Leadership’. Foarte curând vom lansa S 500 Plug-In HYBRID – prima Clasă S cu un consum mediu de benzină mai mic de 4 litri pentru 100 de kilometri parcurşi." Astfel, noua Clasă S va fi acum propulsată de toate tipurile de motoare disponibile: de la propulsie convenţională alimentată cu benzină sau diesel la cea hibridă cu motare cu benzină sau motorină şi chiar hibridă plug-in în premieră.
Prima maşină din lume capabilă să detecteze neregularităţile drumului
Varianta din acest an a Clasei S este prima maşină din lume capabilă să detecteze neregularităţile drumului din faţa maşinii. Dacă sistemul ROAD SURFACE SCAN detectează astfel de probleme ale drumului prin intermediul camerei stereo, un alt sistem, MAGIC BODY CONTROL, reglează instantaneu suspensia pentru a face faţă situaţiei. Acest sistem inovator de suspensie este disponibil opţional pentru modelele echipate cu motoare cu opt cilindri. Echiparea standard a noii Clase S include sistemul de amortizare adaptivă, controlat electronic şi o versiune îmbunătăţită a sistemului de suspensie pneumatică AIRMATIC.
Pentru prima oară în istoria Clasei S, dezvoltarea interiorului a fost făcută punând accentul pe versiunea cu ampatament lung. Cu totul nou în procesul de dezvoltare, limuzina cu ampatament standard a fost derivată din cea cu ampatament lung. Acest lucru a fost posibil deoarece Clasa S nu este doar o limuzină care, în Europa şi America de Nord, este condusă chiar de proprietar. Cea mai prestigioasă limuzină Mercedes-Benz, vârful de gamă al mărcii, este o limuzină care în Asia este foarte frecvent condusă de un şofer, iar proprietarul ia loc în spate. De aceea, consecinţa logică a succesului Clasei S ca limuzină cu şofer a fost dezvoltarea la un nivel cu totul special a caracteristicilor locurilor din spate în materie de confort şi siguranţă. Este astfel clar că în noua Clasă S pasagerii din spate beneficiază de confort “first-class”.
centru informaţional al Clasei S este format din două display-uri TFT cu rezoluţie foarte înaltă ce afişează informaţia în format 8:3 şi au o diagonală de 30.7 cm. Display-ul din stânga preia funcţiile de afişaj al fostului panou de instrumente de bord, punându-i la dispoziţie şoferului toate informaţiile necesare şi relevante. Display-ul din dreapta afişează toate informaţiile sistemelor de infotainment şi confort. Pentru că noua Clasă S a trebuit să includă foarte multe funcţii noi, sistemul central de control a fost reproiectat pentru o ergonomie logică. Principalele consideraţii ale dezvoltării noului sistem au fost ergonomia, uşurinţa în utilizare, siguranţa, atractivitatea şi aspectul.
Sistemele de control şi de afişaj ale noii Clase S au fost proiectate unitar pentru a oferi o funcţionalitate perfectă atât în termeni de design, cât şi de funcţionalitate. Pe lângă noile display-uri, suprafeţele metalice ale butoanelor şi elementele de control realizate din aluminiu sunt caracteristici vizuale de o calitate foarte ridicată. Fiecare buton din interiorul Clasei S are un sunet aparte, un feeling deosebit şi o atenţie la detalii ce reprezintă adevăratul spirit Mercedes-Benz. Comanda vocală LINGUATRONIC este disponibilă prin intermediul sistemului Speech Dialog System şi permite introducerea adreselor pentru sistemul de navigaţie într-o singură frază. Şi telefonul şi sistemul audio pot fi controlate tot vocal. O nouă caracteristică a sistemului de comenzi vocale este disponibilă opţional – citirea mesajelor text (SMS) sau a email-urilor.
Prin intermediul unor dotări oferite în premieră mondială – scaunele cu funcţie de masaj ENERGIZING bazată pe principiul HOT STONE sau sistemul de ventilaţie activă al scaunelor cu ventilatoare cu funcţionare reversibilă, Mercedes-Benz a ridicat nivelul de confort şi climatizare pentru scaunele noii Clase S la un nou standard pentru segmentul său. Inginerii care s-au ocupat cu dezvoltarea scaunelor au acordat o atenţie deosebită locurilor din spate. Pentru acest segment al maşinii sunt disponibile cinci configuraţii diferite pentru pasageri, inclusiv opţiunea Executive, cu scaune individuale cu spătar reglabil până la un unghi de 43.5 grade. Tot ca o premieră au fost folosite pentru scaunele climatizate ale noii Clase S ventilatoare cu funcţionare reversibilă. Atunci când este activată funcţia de ventiaţie a scaunului, într-o primă fază este absorbit în scaun aerul mai rece din exteriorul acestuia. Astfel, suprafaţa încălzită a scaunului este răcită mult mai rapid decât în cazul folosirii precedentului sistem de climatizare pentru scaune.
Prețuri pe măsura notorietății și exclusivismului
Clienții cu buzunare largi și pline din România pot comanda noul Mercedes-Benz Clasa S optând pentru una dintre versiunile S 350 BlueTEC, ampatament scurt (84.940 euro), S 350 BlueTEC, ampatamant lung (90.508 euro), S 400 HYBRID, ampatament scurt (90.396 euro), S 400 HYBRID, ampatament lung (96.596 euro), S 500, ampatament scurt (111.476 euro) sau S 500, ampatament lung (113.956 euro). Toate prețurile au TVA inlcusă.


Te-ar putea interesa și: