De asemenea, sondajul a relevat că peste jumătate (54%) din gospodării își limitează apelurile de telefonie mobilă, naționale și internaționale, din motive legate de costuri. Dna Kroes a declarat: „Suntem în era telefoanelor inteligente, în care serviciile mobile de înaltă calitate sunt o parte esențială a vieții de zi cu zi. Nu este acceptabil ca jumătate din populație să își limiteze apelurile telefonice din cauza costurilor și este inacceptabil ca lipsa unei piețe unice conectate să încurajeze aceste limitări.” Cu toate acestea, sondajul din 2013 a relevat o scădere de 11 % (de la 60 % la 49 %) a numărului de persoane preocupate de costul apelurilor în alte rețele decât propriile lor rețele naționale. Acest lucru arată clar că eforturile Comisiei de a reduce tarifele de terminare a apelurilor mobile au un efect pozitiv pentru consumatori.

„Consumatorii vor din ce în ce mai mult ca internetul să fi suficient de rapid, de exemplu pentru a urmări materiale video. Pentru cei care desfășoară o afacere la domiciliu, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate. În prezent, consumatorii sunt atenți atât la viteză, cât și la preț atunci când își aleg furnizorul,”  a declarat Neelie Kroes, vicepreședintă a Comisiei Europene.
    
Viteza conexiunii contează din ce în ce mai mult

Concurența dintre furnizori a reușit să ofere prețuri accesibile, dar va fi nevoie de o atenție sporită pentru a se răspunde cerințelor consumatorilor pentru viteze mai mari.

Aproximativ 40 % dintre respondenți au afirmat că este greu să acceseze unele conținuturi și aplicații online din cauza vitezei sau a capacității de descărcare insuficiente.

Calitatea serviciilor

20 % dintre respondenți au declarat că uneori este dificil să acceseze conținut online sau că aplicațiile de pe telefoanele mobile se blochează (în creștere cu 4 puncte procentuale față de decembrie 2011). Această situație este mai des întâlnită atunci când respondenții încearcă să urmărească materiale video (42 %), să asculte muzică (22 %), să descarce conținut video gratuit (22 %), să urmărească evenimente transmise în direct (20 %) sau să joace jocuri online (19 %).

Un motiv de îngrijorare îl reprezintă și calitatea sunetului. Numai 38 % dintre respondenți au afirmat că telefoanele lor mobile au o calitate a sunetului foarte bună, comparativ cu 49 % pentru telefoanele fixe și 25 % pentru apelurile efectuate prin intermediul internetului.

Tendințele în materie de achiziții

– 44 % dintre gospodării au cel puțin un abonament de internet mobil (în creștere față de 30 % în 2012).

–  45 % dintre gospodării cumpără un pachet de servicii de comunicații (de exemplu, o combinație de servicii de televiziune, telefonie, internet în bandă largă, mobile) de la același furnizor (45 % în anul anterior).

– 40 % (dintre cele 45 % de gospodării care cumpără un pachet de servicii) iau în calcul schimbarea furnizorului de servicii, dar 29 % sunt de părere că nu este ușor să compare condițiile pachetelor.