Shopping City Satu Mare va avea o suprafaţă de 28.000 mp şi va fi construit pe un teren de aproximativ şase hectare. Proiectul va dispune şi de o parcare cu circa 1.000 de locuri, dispusă pe două etaje.

NEPI va interveni şi la refacerea infrastructurii rutiere din zonă, prin construirea unui sens giratoriu, prin amenajarea a două străzi adiacente centrului comercial (strada Digului și strada Dunării), cât și prin realizarea unei pasarele pietonale peste Someș.

Investitorul vrea să înceapă în acest an construcţia a încă trei malluri în România şi două în Serbia şi vizează extinderea a patru din mallurile care funcţionează deja în România, potrivit raportului financiar al companiei. Costul implicat de această activitate se ridică la 726 mil. euro, din care suma de 179 mil. euro a fost cheltuită până la sfârşitul anului trecut.

„Gradul de îndatorare redus al NEPI de 27% combinat cu un portofoliu de investiţii imobiliare negrevat de sarcini în proporţie de 87% permit un acces bun la lichidităţile necesare pentru continuarea creşterii“, se precizează în raportul citat. Compania a încasat anul trecut din închirierea proprietăţilor sale peste 145 mil. euro, o creştere de aproape 40% faţă de rezultatul din 2015.

Noile malluri pe care compania vrea să le facă în România sunt localizate în Satu Mare, Râmnicu Vâlcea şi Tîrgu Mureş. NEPI a cumpărat în toamna anului trecut un teren de circa cinci hectare, parte din fosta Staţiune de Cercetare şi Producţie Pomicolă Tîrgu Mureş, tranzacţie estimată la circa 6,3 mil. euro. Investitorul vrea să dezvolte aici un mall cu o suprafaţă comercială de 46.000 mp.

Planul companiei mai prevede extinderea centrelor comerciale Promenada din Bucureşti, Shopping City Galaţi, Shopping City Sibiu şi Ploieşti Shoping City.

Valoarea portofoliului de proprietăţi deţinut de NEPI a crescut anul trecut cu 47% la 2,55 mld. euro, fiind detaşat cel mai mare investitor imobiliar activ în România. Suprafaţa brută închiriabilă a proprietăţilor generatoare de venituri din portofoliul companiei acoperă un milion de metri pătraţi, din care 80% se află în România.

La sfârşitul anului trecut, grupul avea lichidităţi de 48 mil. euro şi facilităţi suplimentare netrase de 45 mil. euro. Rentabilitatea anuală a proprietăţilor NEPI este de 7,3%.

Afacerea de bază a sud-africanilor rămâne România, unde deţin 15 malluri şi cinci proiecte de birouri, însă se extinde uşor în ţările din vecinătate. NEPI are momentan patru malluri şi o clădire de birouri în Slovacia, şi câte un mall în Croaţia, Serbia şi Cehia. Compania se află în proces de achiziţie a primului său activ imobiliar din Bulgaria.