"Punctul de la care nu ne mai putem opri este decizia finală de investiţii şi cel mai probabil aceasta va fi luată anul viitor. Asupra acestui subiect lucrăm împreună în interiorul grupului Nabucco, cu partenerii proiectului Shah Deniz şi cu alţii", a declarat joi, la Ankara, directorul Nabucco, Reinhard Mitschek. "Dacă Tanap va fi realizat, am dori să o legăm de Nabucco West, însă acest lucru nu înseamnă că varianta orginală a Nabucco a fost abandonată", a subliniat Mitschek.

Proiectul Nabucco este dezvoltat de consorţiul Nabucco Gas Pipeline International, din care fac parte companiile Transgaz Mediaş, OMV (Austria), MOL (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria), Botas (Turcia) şi RWE (Germania). Gazoductul va transporta gazele extrase din Asia Centrală şi va străbate Turcia, Bulgaria, România, Ungaria şi Austria.

Recent în cotidianul Financial Times au apărut informaţii potrivit cărora companiile din spatele conductei Nabucco au prezentat consorţiului care supervizează dezvoltarea câmpului gazifer vast Shah Deniz II din Azerbaidjan o versiune diminuată a proiectului Nabucco, recunoscând provocările cu care se confruntă viziunea lor originară. Conducta revizuită, cunoscută sub numele de Nabucco West, ar avea aproximativ jumătate din lungimea predecesoarei sale şi ar face legătura între Austria şi graniţa turco-bulgară.

Separat, Turcia şi Azerbaidjan au semnat un memorandum de înţelegere pentru construcţia unei conducte de gaze cu o lungime de 2.000 de kilometri care să facă legătura între frontiera Turciei cu Azerbaidjanul şi graniţa Turciei cu Bulgaria, copiind practic secţiunea turcă a versiunii originale a gazoductului Nabucco.

În toamna anului trecut, Reinhard Mitschek a declarat că secţiunea din România a gazoductului Nabucco ar putea costa între 1,2 şi 1,5 miliarde euro. Potrivit acestuia, valoarea totală a proiectului Nabucco este estimată, în prezent, la 7,9 miliarde de euro, însă Mitschek a arătat că cifra finală s-ar putea modifica.
Sursa: Agerpres