Deşi românii cumpără marcile proprii a magazinelor, nu toţi ştiu că produsele sunt mărci private, relevă un studiu realizat de Mednet Marketing Research. Concluzia firmei de cercetare este că retailerii nu îşi promovează suficient brandurile proprii.

„Fără mediatizare, mărcile proprii ajung să nu fie cunoscute de cumpărători şi nu pot beneficia de susţinerea magazinului care le comercializează”, se arată în studiul Mednet.

De exemplu, 33,8% dintre participanţii la studiu care îşi fac cumpărăturile în supermarketurile Billa au menţionat că ştiu mărci private ale magazinului, însă nu toţi au putut preciza toţi care este numele acestor mărci. În schimb, marca Clever a fost cunoscută de 62,8% dintre aceştia. Astfel, numai 53,8% dintre cei care cunosc marca Clever au ştiut că acest brand este creaţia proprie a  supermarketului, se arată în cercetarea Mednet, care precizează că tendinţa se regăseşte şi în rândul celorlalte reţele de magazine analizate.

Click pentru a mări imaginea 

0-40547-capital0909.jpg

Atractive pentru preţul scăzut

Majoritatea respondenţilor (70%) au mai precizat că principalul motiv pentru care cumpără mărcile proprii ale retailerilor est preţul scăzut. Întrebaţi de dezavantaje, cei mai mulţi particiopanţi au incdicat calitatea slabă a acestor produse.

„Deşi au devenit destul de atractive în această perioadă economică nefavorabilă, datorită preţului mic, mărcile proprii nu sunt văzute a fi la fel de calitative ca mărcile consacrate, poate şi datorită faptului că în gândirea colectivă ceea ce e bun, e  şi scump”, potrivit studiului Mednet.

Pe de altă parte, consumatorii care au încercat mărci proprii au devenit în timp clienţi fideli ai acestora, peste 90% afirmând că vor cumpăra în continuare acest gen de produse.

„Produsele marcă proprie ale retailerilor, având susţinerea preţului, dar şi câştigând notorietate, susţinută chiar de puterea de promovare a magazinului în sine, vor fi din ce în ce mai prezente în viaţa românilor care vor deveni conştienţi de faptul că pentru mărcile producătorilor plătesc în plus pentru imagine şi nu neapărat pentru calitatea produselor”, concluzionează studiul Mednet.