Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Motoarele diesel par condamnate. Și Roma anunță interzicerea lor

Autor: | | 7 Comentarii | 77498 Vizualizari

Tot mai multe metropole din Europa își anunță decizia de a interzice sau, măcar, restricționa circulația mașinilor cu motoare diesel. Chiar dacă momentul în care asta se va întâmpla pare departe, efectele anunțurilor au efecte devastatoare asupra vânzărilor.

Primarul Romei, Virginia Raggi, a anunţat că automobilele diesel nu vor mai avea acces prin centrul capitalei italiene începând din 2024. Edilul a făcut acest anunţ luni într-un discurs ţinut la Ciudad de Mexico, în faţa femeilor primar reunite în cadrul unei iniţiative denumite „Women4Climate” (femei pentru climă) şi difuzat pe reţelele sociale marţi, la revenirea sa la Roma. 

„Începând din 2024, va fi interzisă circulaţia automobilelor diesel în centrul Romei”, a declarat Virginia Raggi, conform Agerpres, care citează AFP şi Reuters. Anunţul edilului Romei vine după ce un tribunal din Leipzig (Germania) a decis că oraşele pot interzice accesul celor mai poluante automobile diesel.  Cum Roma nu are facilităţi industriale importante autovehiculele sunt cele considerate vinovate pentru poluarea aerului capitalei Italiei. Autorităţile locale au încercat până acum să reducă poluarea prin adoptarea unui sistem care permite circulaţia alternativă a autovehiculelor cu numere pare şi impare. 

Potrivit statisticilor furnizate, aproximativ două treimi dintre cele aproximativ 1,8 milioane autoturisme noi vândute anul trecut în Italia au fost echipate cu motoare diesel. Vânzările de automobile diesel sunt în scădere de mai mulţi ani în Europa şi la nivel mondial, ceea ce constrânge constructorii să revină asupra motoarelor cu benzină şi să accelereze electrificarea vehiculelor. 

În urmă cu două zile, cotidianul Financial Times a publicat un articol conform căruia producătorul auto italian Fiat Chrysler (FCA) urmează să anunţe în luna iunie renunţarea la versiunea diesel pentru motorizarea autoturismelor sale în 2022 din cauza scăderii cererii şi costurilor crescute.

Și în România scad vânzările de maşini diesel

Statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată că procentul de maşini diesel din  totalul vânzărilor de maşini noi a scăzut în 2017 faţă de 2016. Astfel, dacă acum doi ani, în România, 49,3% din totalul vânzărilor de autoturisme noi erau diesel, procentul acestora a scăzut în 2017 la 46,1%. Totuşi, în parcul auto naţional există în continuare 3,5 milioane de vehicule cu motoare alimentate cu motorină, 2,5 milioane dintre acestea fiind autoturisme.

Citeşte şi:

Oficial: Oraşele germane vor putea interzice accesul maşinilor diesel

Toyota nu mai vinde maşini diesel în Italia şi oferă bonusuri celor care renunţă la cele vechi

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.