Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Mini-SUV-urile, noua ”nebunie” a constructorilor auto. Ce surprize urmează?

Autor: | | 9 Comentarii | 11449 Vizualizari

Puțini sunt cei care și-au închipuit că un vehicul lansat în 2010 poate da startul unei goane nebune a majorității producătorilor din industria auto mondială. Nissan Juke, un mic și ciudat autoturism asamblat în Marea Britanie, a declanșat o cursă în care s-au angrenat deja nume mari precum Ford, PSA Peugeot-Citroen, Opel sau Skoda, iar alți giganți precum Fiat, Renault, Volkswagen, Honda, sau Mazda nu se lasă mult așteptați.

Au lungimi cuprinse între 4,09 metri şi 4,30 metri, un spaţiu interior nu mai mare decât al unul hatchback de clasă mică, o gardă la sol mare care le conferă un aer ciudat şi, eventual, tracţiune integrală. Acestea ar fi, pe scurt, principalele caracteristici ale noilor vedete ale pieţei auto mondiale. Fie că sunt numite mini-SUV-uri sau crossovere compacte, micile vehicule au un potential enorm atât în Europa cât şi în majoritatea pieţelor lumii. Analiştii IHS Automotive consideră că nu mai târziu de 2015 vor fi comercializate pe bătrânul continent circa 400.000 de astfel de vehicule anual. Asta după ce, în anul care tocmai s-a încheiat, vânzările de mini-SUV-uri au ajuns la aproximativ 250.000 de unităţi.

„Oamenii sunt atraşi de aspectul impozant al SUV-urilor şi dacă poţi îmbina asta cu nivelul de consum al unui vehicul compact oferta poate fi chiar convingătoare”, încearcă să explice Tim Urquhart, analist la IHS Automotive, motivul pentru care crossoverele compacte au un success atât de mare. De asemenea, schemele de taxare a poluări, aplicate în tot mai multe state, îi forţează pe mulţi să renunţe la achiziţia unui vehicul de teren în toată puterea cuvântului. Chiar dacă ar avea bani pentru a plăti şi vehiculul şi taxele aferente, privirile acuzatoare aruncate de colegii de trafic şi de pietoni atunci când un SUV de mari dimensiuni precum Audi Q7, BMW X6, Toyota Land Cruiser sau Nissan Patrol pătrunde pe străile aglomerate din oraşe, îi fac  pe cei mai responsabili dintre doritorii de astfel de vehicule să caute variante alternative.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.