Potrivit unui sondaj al Spectrem Group, 83% dintre milionari nu au cumpărat absolut nimic de Black Friday (un milionar este definit ca o persoane ce deține active de peste 1 mil. dolari). Totuși, o treime dintre americanii bogați, adică cei care au active de investiții cuprinse între 100.000 și 1 mil. dolari, au făcut cumpărături vineri, cheltuind circa 600 mil. dolari. George Walper, președintele Spectrem, spune că milionarii sunt printre consumatorii care nu sunt dispuși să se înghesuie la reduceri. ”Această categorie socială este orientată mai degrabă spre calitate decât spre preț. Și apoi, nu-i ca și cum ar fi reduceri de Black Friday la mașini sau apartamente”, spune acesta.
S-ar părea că milionarii sunt ceva mai precauți cu cumpărăturile în toată această perioadă. Potrivit studiului, 76% dintre milionari vor cheltui pe cadouri la fel de mult ca anul trecut. Doar 14% vor cheltui mai mult, iar 10% vor să-și reducă cheltuielile. Totul se datorează, pesimismului instalat după alegeri și îngrijorărilor legate de vârful fiscal și de majorarea taxelor. ”Au luat o pauză. Încă n-au suficientă încredere că să iasă la cumpărături și astfel să stimuleze economie. Sunt extrem de precauți acum”, conchide Walper.