Metrorex a publicat deja un anunţ de intenţie pentru servicii de mentenanţă în valoare de 700 milioane de lei, iar Regia a confirmat că anunţul este pentru parcul existent de vagoane.

Ar fi al treilea contract cu o firmă franceză din domeniul transporturi cu probleme, după ce Vinci s-a retras din contractul deja încheiat pentru concesiunea autostrăzii Comarnic – Braşov, iar ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reziliat luna trecută contractul cu firma Colas, care înregistra întârzieri la tronsonul de autostradă Medgidia – Cernavodă.

Se pare că Metrorex are de gând să încerce o negociere cu Alstom pentru a reduce costul mentenanţei, deşi nu achită la timp datoriile către compania franceză.

Şi compania franceză a fost informată cu privire la o discuţie referitoare la contractul de mentenanţă, urmând să primească o adresă cu privire la renegocierea contractului. În urma discuţiilor cu Metrorex, compania franceză fie va accepta cererile Regiei, fie va acţiona în instanţă.

Contractul pentru mentenanţa metroului şi a celor 400 de vagoane vechi şi noi care circulă pe magistralele de metrou a intrat în vigoare în iulie 2004 şi are o valoare aproximativă de 240 milioane de euro.

Alstom Transport s-a obligat prin contract să realizeze întreţinerea şi reparaţia parcului rulant al Metrorex, precum şi a staţiilor şi antreprizelor societăţii pe o perioadă de 15 ani.

Nivelul investiţiilor totale ce trebuie realizat de Alstom pe perioada contractului de mentenanţă este de 42 milioane de euro.

Parcul rulant total al Metrorex numără circa 450 de vagoane, din care 264 sunt noi, fabricate de firma canadiană Bombardier.
SURSA: Agerpres