Metaversul, din ce în ce mai popular printre oameni. Care sunt cele mai populare locuri de muncă virtuale

În continuare, Ludo.com, primul motor de căutare universal pentru Metaverse (NFT-uri, aplicații și experiențe), prezintă principalele 11 domenii care generează venituri din activitățile desfășurate în Metaverse, precum și cele mai căutate joburi legate de acesta.

În prezent, există diverse modalități de a genera și de a face schimb de valoare pentru beneficii în lumea reală ca urmare a unei experiențe în metaverse, de la preluarea unui loc de muncă virtual până la crearea de noi forme de artă și divertisment. Astfel, principalele domenii care pot genera activități remunerate sunt:

Crearea de NFT-uri – entuziasmul din jurul NFT se află pe un trend ascendent mai ales datorită posibilității de a converti orice creație proprie în artă digitală, ce poate fi vândută ulterior ca NFT pe marketplace-uri dedicate. Cei care nu sunt interesați de procesul de creație pot lua în considerare și alte opțiuni precum deschiderea unei galerii de artă NFT sau posibilitatea de a deveni broker de artă.

Imobiliare – domeniul imobiliarelor virtuale a explodat recent în popularitate, creând astfel o mulțime de oportunități disponibile, precum cumpărarea de terenuri sau proprietăți virtuale cu intenția de a le vinde la un preț mai mare pentru profit, intermedierea de tranzacții sau consiliere în calitate de broker imobiliar sau închirierea diferitelor tipuri de proprietăți. Alte metode de monetizare pot fi și administrarea proprietăților altor utilizatori cum sunt sălile de muzică și de evenimente virtuale sau designul imobiliar. Fie că este o reședință privată, un centru comercial sau chiar un stadion, designul 3D profesional ar putea deveni în curând una dintre cele mai solicitate ocupații din lumea virtuală.

Publicitate – multe companii își doresc să-și consolideze prezența virtuală în metaverse, folosind-o drept o platformă de publicitate de importanță strategică. Astfel, pe măsură ce brandurile își crează magazine în mall-uri virtuale, investesc în publicitate pentru produse, este firesc ca aceasta să se transforme într-o platformă de marketing extrem de ofertantă.

Fashion – Moda a fost una dintre primele industrii cu aplicabilitate în metaverse, iar îmbrăcămintea virtuală este deja folosită de brandurile de lux sub forma colecțiilor NFT. În metaverse, aproape oricine poate deschide o companie în domeniul modei care să genereze venituri sau poate crea modele de haine unice pentru propriul avatar.

Educație – potențialul școlii online a devenit evident în timpul pandemiei, care a determinat toate instituțiile de învățământ să se închidă temporar, iar milioane de elevi și studenți din întreaga lume să ia lecții online. Odată cu dezvoltarea metaversului, acesta va permite procesului educațional să devină mai personalizat și mai captivant pentru utilizatori, ceea ce va face ca activitățile din acest domeniu să se diversifice.

Antreprenoriat – metaversul oferă un mediu propice pentru antreprenori să prospere. Utilizatorii pot deschide magazine și își pot deschide un business mult mai ușor decât în lumea reală. Există un  număr nelimitat de afaceri în lumea digitală care pot genera venituri fie că este vorba de modă, de obiecte de colecție din domeniul sportului, imobiliare sau divertisment.

Industria jocurilor – Utilizatorii pot colecta și vinde active în cadrul jocurilor în schimbul unor tokeni cu valoare în lumea reală, fie prin intermediul unor jocuri bazate pe tehnologia blockchain sau platforme de tipul “play-to-earn”. De asemenea, o altă modalitate care poate genera venituri este crearea de noi jocuri pe care alți utilizatori să le joace.

Turism și călătorii –  din cauza restricțiilor de călătorie impuse de pandemia de COVID-19, mulți oameni au apelat la tururi virtuale pentru a-și satisface dorința de a călători și vizita locuri noi. Metaversul va continua să exploreze acest tip de activitate cu scopul de a recrea obiective istorice și evenimente din lumea fizică în medii virtuale, ceea ce va dezvolta o varietate de ocupații în industria turismului metaverse, cum ar fi ghizii sau agenții de turism.

Găzduirea și promovarea evenimentelor – petrecerile, concertele și evenimentele sportive gazduite de mediul virtual vor atrage cu siguranță foarte mulți oameni, prin urmare promotorii din industria divertismentului vor fi la fel de importanți în lumea digitală precum în cea reală.

Testarea produselor în metaverse – pe măsură ce se dezvoltă mai multe produse în mediul virtual, cu siguranță va exista o cerere mai mare pentru consumatori de a le testa și de a oferi feedback. Astfel, cu atât de multe industrii și business-uri care se pregătesc să intre în lumea virtuală, oportunitățile de a testa diversele active digitale sunt practic nesfârșite.

Servicii virtuale – Atât din postura de freelanceri sau ca angajați în cadrul unor companii dezvoltatoare de platforme în metaverse, lucrătorii virtuali vor fi la mare căutare pentru dezvoltarea unui metaverse și a-l menține în funcțiune. Artiștii 3D, arhitecții de realitate virtuală, administratorii de comunități, dezvoltatorii, programatorii, designerii grafici sau de modă, dar și creatorii de conținut metaverse sunt doar câteva dintre cele mai solicitate poziții.

“Apariția metaversului a coincis și cu apariția de noi oportunități profesionale prin care utilizatorii pot furniza și gestiona servicii inovatoare. Viitoarele ocupații din metaverse vor oferi nenumărate beneficii pasionaților de tehnologie care sunt interesați de acest domeniu și care acum își pot extinde expertiza în mediul virtual. Astfel, chiar și din confortul propriei case, metaversul deține potențialul de a trece peste barierele fizice și de a democratiza accesul oricui la bunuri, servicii și experiențe esențiale. Prin platforma Ludo.com oferim la îndemâna tuturor instrumentele pentru a explora aceste oportunități, acționând ca o poartă de acces în metaverse”, a declarat Sergiu Drăgănuș, DAO Spark, Ludo.com.