‘O reglementare care i-ar penaliza la acest moment pe producătorii de maşini mari, aşa cum este cazul cu acest proiect actual al Bruxellesului, nu este rezonabil, în opinia mea’, a declarat cancelarul, care ia deschis apărarea constructorilor auto germani.

‘Sute de mii de locuri de muncă depind de industria auto germană, inclusiv dincolo de frontiera noastră, de asemenea. Acest lucru nu trebuie pierdut din vedere, spre exemplu când o nouă directivă privind emisiile de CO2 este în discuţie la Bruxelles’, a adăugat ea.

‘Unii dintre constructorii noştri, care produc în majoritate maşini mari, chiar dacă sunt cele mai eficiente şi cele mai inovatoare pe segmentul lor, ar fi puternic penalizaţi de proiectul european actual, iar locuri de muncă din Germania ar fi ameninţate’, a spus Angela Merkel.

‘Pentru a evita orice neînţelegere: sunt în favoarea fixării de obiective ambiţioase constructorilor. Industria auto trebuie să contribuie la protecţia mediului. Însă, în acest cadru, ceea ce îi cerem trebuie să fie fezabil din punct de vedere tehnic’, a pledat ea.

Berlinul încearcă să strângă o minoritate de blocaj pentru a împiedica adoptarea unei legi care i-ar obliga pe constructori să limiteze emisiile de CO2 ale maşinilor la 95 g/km începând cu 2020, în conformitate cu un acord încheiat cu dificultate în 2008.

Parlamentul European cere continuarea eforturilor, prin stabilirea unui nou obiectiv de reducere cu caracter obligatoriu, cuprins între 68 şi 78 de g de CO2/km pentru 2025. AGERPRES