Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Ne facem de râs într-un MEGA - PROIECT! Japonezii au trimis documentele, românii nu sunt în stare nici să le verifice! Detalii uluitoare

Autor: | | 2 Comentarii | 20225 Vizualizari

Câștigătorul licitației pentru realizarea podului peste Dunăre de la Brăila, asocierea italo-japoneza Astaldi - IHI, a predat deja Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) documentația necesară realizării proiectului. Deși CNAIR are specialiști, au fost scoase la licitație serviciile de verificare ale proiectului, pentru asta fiind alocați 141.000 de euro, fara TVA.

Podului suspendat, care va fi realizat de italienii de la Astaldi dupa proiectul niponilor de la IHI, i se adauga doua viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km si un drum de legatura cu DN22 (Smârdan-Macin), în lungime de 4,328 km. Conform Digi 24, podul suspendat va avea o lungime totala de 1.974,3 metri, o deschidere centrala de 1.120 metri si doua deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigatie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura între tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren si sunt localizate în afara digurilor Dunarii. Latimea totala a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de câte 3,5 m latime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si întretinere, trotuarele având latimi de câte 2,8 m fiecare.

Conform sursei citate, deocamdata nu are cine sa verifice tehnic proiectul. Publicaţia Obiectiv de Braila informa acum o saptamâna ca oficialii CNAIR au scos la licitaţie serviciile de verificare ale proeictului, fiind dispuşi sa plateasca pâna la 141.000 de euro, fara TVA. Este de neînţeles angajarea unor astfel de servicii atât timp cât compania are proprii ingineri iar firma japoneza IHI este una din firmele cunoscute la nivel mondial în domeniul proiectarii în infrastructura de transport.

Durata contractului este de 42 de luni începând cu data notificarii în scris de catre beneficiar si înceteaza automat dupa aprobarea de catre beneficiar a Raportului final emis dupa Receptia la Terminarea Lucrarilor aferente obiectivului de investitie Pod suspendat peste Dunare.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.