Podului suspendat, care va fi realizat de italienii de la Astaldi dupa proiectul niponilor de la IHI, i se adauga doua viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km si un drum de legatura cu DN22 (Smârdan-Macin), în lungime de 4,328 km. Conform Digi 24, podul suspendat va avea o lungime totala de 1.974,3 metri, o deschidere centrala de 1.120 metri si doua deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigatie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura între tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren si sunt localizate în afara digurilor Dunarii. Latimea totala a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de câte 3,5 m latime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si întretinere, trotuarele având latimi de câte 2,8 m fiecare.

Conform sursei citate, deocamdata nu are cine sa verifice tehnic proiectul. Publicația Obiectiv de Braila informa acum o saptamâna ca oficialii CNAIR au scos la licitație serviciile de verificare ale proeictului, fiind dispuși sa plateasca pâna la 141.000 de euro, fara TVA. Este de neînțeles angajarea unor astfel de servicii atât timp cât compania are proprii ingineri iar firma japoneza IHI este una din firmele cunoscute la nivel mondial în domeniul proiectarii în infrastructura de transport.

Durata contractului este de 42 de luni începând cu data notificarii în scris de catre beneficiar si înceteaza automat dupa aprobarea de catre beneficiar a Raportului final emis dupa Receptia la Terminarea Lucrarilor aferente obiectivului de investitie Pod suspendat peste Dunare.


Te-ar putea interesa și: