Procedura de recepție a lucrărilor la Podul peste Dunăre, de la Brăila, a fost demarată
Procedura de recepție a lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila a demarat luni, 23 iunie, la aproape doi ani de la inaugurare și la doar câteva zile după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a câștigat definitiv procesul împotriva antreprenorului italian. Acesta este acuzat pentru întârzieri semnificative în finalizarea lucrărilor și va trebui să plătească penalități de peste 80 de milioane de lei.
Potrivit lui Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în urma deciziei Comisiei de Recepție, circulația, inclusiv pe drumurile de legătură de pe ambele maluri ale Dunării, va fi permisă până la sfârșitul săptămânii.
„Astăzi (n. red. – 23 iunie) a început procedura de Recepţie la Terminarea Lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila-Tulcea, acestea vor dura câteva zile iar, in urma deciziei comisiei de Recepţie, la sfârşitul acestei săptămâni se va putea circula, inclusiv pe drumurile de legătură, pe ambele maluri ale Dunării”, a transmis acesta pe Facebook.
Conform sursei menționate, de la deschiderea podului pentru trafic, peste patru milioane de vehicule au traversat Dunărea folosind această construcție. De asemenea, Scrioșteanu a informat că a fost formată o echipă responsabilă, care, după finalizarea recepției, va prelua responsabilitatea pentru mentenanța și întreținerea podului, aceasta fiind coordonată de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău.
„Am fost şi eu zilele trecute şi am luat la pas toate zonele şi incintele construcţiei, am transmis, totodată, membrilor Comisiei de Recepţie sa facă o verificare minuţioasă şi responsabilă a obiectivului”, a afirmat Irinel Scrioşteanu.
Ultima traversare a Dunării înainte să se verse în Marea Neagră
Podul de la Brăila reprezintă ultima traversare a Dunării înainte ca fluviul să se verse în Marea Neagră, fiind cel mai mare pod din România și al treilea ca mărime din Europa.
Proiectul a inclus amenajarea unui traseu de 23 de kilometri, dintre care 17 se află pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării se întinde podul suspendat, cu o lungime totală de 1,9 kilometri. Structura este compusă din trei deschideri: o deschidere principală de 1.120 de metri și două deschideri laterale, de 489,6 metri pe malul Brăilei și 364,6 metri pe malul Tulcei. De-o parte și de alta a podului, sunt construite două viaducte de acces, fiecare având câte 110 metri lungime.
Drumul principal dispune de câte două benzi pe fiecare sens, asigurând legătura între județele Brăila și Tulcea, în timp ce drumul de acces spre Măcin are câte o bandă pe sens și măsoară 4,3 kilometri. În afară de acestea, au fost amenajate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii podului ating o înălțime totală de 192 metri, măsurată de la partea superioară a fundației, și sunt amplasați aproape de maluri. Fiecare pilon este dotat cu scări și lift, iar accesul se face prin benzile de întreținere situate pe ambele părți ale tablierului. Pilonul de pe malul Brăilei este susținut de 72 de piloți forați, fiecare având 40 de metri, iar pilonul de pe malul Tulcei este construit pe 72 de piloți forați de câte 38 de metri. Pentru realizarea podului s-au folosit peste 200.000 metri cubi de beton armat și aproximativ 25.000 de tone de oțel beton.