„Au fost acordate 36 de premii, de două ori mai multe față de anul trecut”, a declarat, pentru Capital, Victor Dobre, director general al International Advertising Association (IAA). „Gala a fost echilibrată, au fost premiate mai multe agenții. Anul acesta au fost multe campanii foarte bune în concurs, se vede că lumea a iești din amorțeala de după criză”, a mai spus el.

Astfel, McCann Erickson a câştigat 2 trofee de Aur (în categoria Telecommunications Internet & Data pentru Vodafone – “The Wedding” şi în categoria Retail pentru Dedeman – “Every Change Helps”) şi 2 trofee Silver, ambele pentru Rom – “American Rom” în categoriile Food Products şi Media Efficiency). La acestea se adaugă trofeul Grand Effie câştigat pentru campania Dedeman.

Graffiti BBDO a primit 3 trofee de Bronz (în categoria Durables pentru Dacia – “Agent Dacia avantaj”, în categoria Non-profit/ Pro-Bono, Public service campaigns pentru BAT – “Upgraded City” şi în categoria Telecommunications Internet & Data pentru Romtelecom Clicknet – “Telcu Family 3D Clicknet” ), 1 trofeu de Argint (în categoria Telecommunications Voice offers pentru Telcu Family 3D Voce – “Telcu Family 3D Voce”) şi un Aur (în categoria Non-profit/ Pro-Bono, Public service campaigns pentru Salvează Vieţi – campania “Don’t Ignore Me”).

„Ediţia din acest an a ieşit mai bine decât ne-am aşteptat, atât din punct de vedere al lucrărilor înscrise, cât şi ca nivel de senioritate al celor care au acceptat să fie în juriu”, a declarat Sorin Blaga, Preşedintele Comitetului de organizare al Effie 2011. „Totodată, au contat noutăţile pe care le-am adus la această ediţie – cele două categorii noi şi posibilitatea de lucru online pentru înscrierea lucrărilor şi, nu în ultimă instanţă, am avut un număr mare de participanţi la gală", a adăugat el. 

Agenţiile şi companiile premiate in cadrul editiei din acest an sunt: 23 Communication Ideas&Heineken România, BrandTailors, Bridge Communication, CAP, Cohn & Jansen JWT, Cohn&Jansen on behalf of Scala JWT, GAV, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Grey Worldwide Romania, Leo Burnett & Target România, McCann World Group România, Next Advertising, Odyssey Communication, Ogilvy&Mather Romania, OgilvyOne, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis Romania, Sister & Co, Webstyler.

„Cred că Effie este printre cele mai bune festivaluri de publicitate din Europa şi am văzut destule la viaţa mea”, a spus Max Palla, preşedintele juriului. „De ce spun asta? Pentru că interesul faţă de competiţie este mare, traducându-se într-un număr mare de înscrieri anul acesta, juriul este select şi complex, nivelul de notorietate al festivalului este ridicat, dar şi al oamenilor care îl reprezintă, organizarea este impecabilă," a explicat el.
Care este reclama ta preferată? Votează aici.