Maşinile chinezeşti Chery vor intra pe piaţa românească în luna septembrie, în aşteptarea modelelor Euro 5 şi a certificatului de omologare care atestă compatibilitatea maşinii la rigorile europene.

„Importul mărcii Chery era programat la începutul acestui an, dar au intervenit ceva întârzieri cu documentele. Între timp au apărut şi varintele modelelor Euro 5 şi ne-am decis să intrăm pe piaţa românească direct cu aceste versiuni. Asta însemnă că am reluat toate manevrele aferente aducerii mărcii, ceea ce include şi documentele de omologare comunitară a produselor. Sperăm ca în luna septembrie să facem intrarea pe piaţă a mărcii Chery”, a declarat directorul de marketing al companiei importatoare Sixt New Kopel, Lavinia Bularcă.

Investiţii de peste două milioane de euro

Intrarea pe piaţa locală a mărcii presupune o investiţie estimată la de 2-3 milioane de euro, o mare parte din sumă urmând să fie direcţionată către marketing şi publicitate.

Vânzarea Chery se va face atât prin intermediul Sixt New Kopel, cât şi prin parteneri. Bularcă a adăugat că există deja solicitări pentru maşina producătorului chinez.

Maşini cu o istorie de 13 ani

Constructorul auto Chery Automobile a fost fondat în 1997 şi este controlat de statul chinez. Prima maşină a fost fabricată în 1999. Chery produce mai multe modele, precum A1, QQ3, QQ6, A3 Hatchback, A3, A5, Eastar, Eastar Cross, Cowin, Tiggo, Karry şi Riich.

Firma New Kopel este controlată de grupul israelian Schlomo, care a intrat pe piaţa românească în anul 2005 prin preluarea Union Motors. New Kopel a cumpărat în mai 2006 licenţa pentru România de la compania Sixt, una dintre cele mai mari firme germane specializate în servicii de închiriere de autovehicule.

SURSA: Mediafax