Mark Zuckerberg tocmai a devenit cu 7,2 miliarde de dolari mai sărac, după ce o mulţime de companii au scos publicitate din reţeaua Facebook Inc.

Acţiunile companiei de socializare au scăzut vineri cu 8,3%, cel mai mult în trei luni, după ce Unilever, una din companiile cu cele mai mari investiţii de publicitate din lume, s-a alăturat altor mărci pentru a boicota reclamele pe reţeaua de socializare.

A căzut o treaptă în topul miliardarilor

Unilever a spus că va înceta să cheltuiască bani cu publicitatea pe Facebook în acest an.

Valoarea Facebook a scăzut cu 56 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă şi a dus valoarea netă până la 82,3 miliarde de dolari, potrivit Indexului Bloomberg Billionaires, anunță Mediafax.

Acest lucru l-a mutat şi pe directorul executiv Facebook cu o treaptă pe locul patru, depăşit de şeful Louis Vuitton, Bernard Arnault, care a urcat un loc pe locul trei în topul celor mai bogaţi oameni din lume, împreună cu Jeff Bezos şi Bill Gates.

Companiile de la Verizon Communications Inc. până la Hershey Co. au oprit reclamele pe reţelele de socializare, după ce criticii au spus că Facebook nu a reuşit să asigure o verificare corectă a dezinformărilor pe platformă.

Furia angajaților de culoare

Coca-Cola Co. a declarat că va întrerupe toată publicitatea plătită pe toate platformele de socializare timp de cel puţin 30 de zile.

Zuckerberg a răspuns vineri criticilor tot mai mari în legătură cu dezinformarea de pe site, anunţând că va eticheta toate postările legate de vot cu un link care încurajează utilizatorii să se uite la noul său centru de informare a alegătorilor.

În context, trebuie precizat că Zuckerberg s-a confruntat la începutul lunii iunie cu furia angajaților de culoare ai Facebook, după ce s-a întâlnit cu președintele american Donald Trump chiar în ziua în care acesta a dispus bombardarea protestatarilor care se adunaseră în Washington DC pentru s-ași ridica vocile împotriva discriminării rasiale.