Liderul social-democrat Marcel Ciolacu a numit scandalul legat de canalul Bâstroe drept una dintre liniile roşii ale României, iar în prezent lucrurile au intrat într-o ”zonă tehnică” şi urmează să se intre în normalitate. Ciolacu a precizat că îl susţine pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în demersul privind Canalul Bâstroe. Marcel Ciolacu a declarat, luni seară, la România TV, că îl susţine pe Sorin Grindeanu în demersul privind Canalul Bâstroe.

”Canalul Bâstroe este una dintre liniile roşii, nu numai ale mele, ci ale României. Sorin Grindeanu a procedat corect şi eu îl susţin în totalitate în tot demersul lui, în ceea ce priveşte  Canalul Bâstroe. Nu punem în balanţă. România a ajutat cu tot ce a putut, pe toate palierele posibile, Ucraina şi o va ajuta  în continuare. Dar sunt lucruri internaţionale, indiferent de situaţii, pe care trebuie să le respectăm. Este nepermis ca Ministerul Transporturilor să nu cunoască sau să nu fie înştiinţat  oficial ce se întâmplă pe partea ucraineană”, a declarat Marcel Ciolacu.

S-a intrat în zona tehnică

Marcel Ciolacu este de părere că totul va redeveni normal în ceea ce privește diferendul dintre poartea română și cea ucraineană.

”Părerea mea e că lucrurile au intrat într-o zonă tehnică şi s-a stopat un fapt foarte important. Mâlul îl aduce înapoi, Dunărea. În acest moment am  intrat într-o zonă dispomatică, cu specialiştii, s-a implicat şi Comisia Europeană, îi lăsăm ca să  intrăm în normalitate. Repet, l-am susţinul şi îl susţin pe Sorin Grindeanu, necondiţionat pe acest demers”, a mai spus președintele PSD.

Au sosit specialiștii

Luni, 6 martie, oficialii Comisiei Europene au venit în România pentru a afla mai multe despre scandalul Bâstroe. Experții români și ucraineni au stabilit că partea română trebuie să explice clar planul de măsurători și motivele.Virgil Munteanu, fostul guvernator al Deltei Dunării, a explicat care ar fi consecințele unei dragări pe canalul Bâstroe.

Consecințele dragării pe canalul Bâstroe

Potrivit acestuia, lucrările hidrotehnice de mare anvergură ar crea un dezechilibru în Delta Dunării, din toate punctele de vedere.

„Din punctul meu de vedere, acest canal este perfect funcțional, începând cu data de 17 februarie 2023, când a fost emis de către ministerul Infrastructurii din Ucraina, avizul pentru navigatori. Se menționează foarte clar în document că navele până la 6,5 metri pot intra.