„Vineri, 11 ianuarie 2019, secretarul de stat pentru Armamente, Andrei Ignat, responsabil cu derularea procedurii de achiziţie aferentă Programului de înzestrare esențial „Corvetă multifuncțională”, a prezentat ministrului apărării naţionale un raport de informare cu privire la acest subiect.

 Astfel, secretarul de stat a adus la cunoştinţă faptul că Departamentul pentru Armamente, prin semnătura sa, a sesizat Parchetul Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel, în temeiul unor suspiciuni rezonabile privind derularea în deplină legalitate a procedurii, de natură să afecteze realizarea interesului naţional de securitate în ceea ce priveşte Programul de înzestrare esențial „Corvetă multifuncțională”.

Având în vedere acest aspect, precum şi faptul că, la această dată, există un litigiu pe rolul Curţii de Apel Constanţa prin care Şantierul Naval Constanţa S.A., ca parte la „Asocierea dintre Naval Grup Franţa şi Şantierul Naval Constanţa S.A.”, solicită „anularea în tot a HG nr. 48 / 2018”, act normativ care fundamentează derularea procedurii mai sus amintite, secretarul de stat pentru Armamente, Andrei Ignat, a informat cu privire la suspendarea  procedurii de achiziţie, până la clarificarea aspectelor semnalate”, se arată în comunicatul MApN.

Trei giganţi internaţionali au depus oferte pentru corvetele respective, dar şi pentru modernizarea celor două fregate din dotarea Forţelor Navale Române. Este vorba despre:
 
1. Naval Group, Franţa – Șantierul Naval Constanţa – 1,2 mld EUR
2. Damen Schelde Naval Shipbuilding BV, Olanda – 1,255 mld EUR 
3. Fincantieri SpA, Italia – 1,344 mld EUR
 
Comisia de evaluare a stabilit iniţial că toţi ofertanţii îndeplinesc condiţiile tehnice stipulate in caietul de sarcini. Criteriul de departajare a fost considerat preţul cel mai scăzut şi astfel asocierea Naval Group, Franţa – Șantierul Naval Constanţa era desemnată câştigătoarea licitaţiei.
 
Comunicarea rezultatului, însă nu s-a mai întâmplat, deşi legal termenele trebuiau respectate. Termenul iniţial a fost 31.10.2018 , amânat pentru 15.11.2018, ulterior pentru 26.11.2018, şi, în prezent, 12.01.2019.
 
Mai multe surse au declarat pentru Capital că motivul pentru care au existat toate aceste întârzieri ar fi unul politic. Mai exact, că Liviu Dragnea ar fi făcut presiuni prin diverşi oameni cheie din PSD pentru ca licitaţia să fie câştigată de italienii de la Fincantieri SpA, cei care au depus cea mai scumpă ofertă. 
 
Pretextul utilizat ar fi unul de ordin tehnic. Termenul de livrare al olandezilor de la Damen şi al italienilor de la Ficantieri ar fi mult mai favorabil şi astfel Naval Group ar fi eliminat din ecuaţie. Pentru ca acest lucru să se întâmple s-a înfiinţat şi o Comisie de audit a procedurii de licitaţie (condusă de colonelul Adrian Pungă), care ar avea drept obiectiv anularea licitaţiei iniţiale.