Răspândirea de minciuni gogonate, uneori împachetate între două felii de fapte reale – pentru credibilitate – este o îndeletnicire căreia îi cad pradă uneori chiar și cei mai atenți dintre noi. Nu de puține ori au existat situații când oameni serioși, cu credibilitate, au distribuit pe social media articole care conțineau neadevăruri. Chiar dacă ulterior se dovedește că era vorba despre un fals, iar cel care a pus umărul la rostogolirea bulgărelui își sesizează auditoriul că a fost vorba despre o greșeală, uneori este prea târziu iar minciuna se răspândeștre cu viteza unei avalanșe.
Pentru controlarea acestui fenomen care se spune că a deturnat rezulatatele unor alegeri sau referendumuri este necesar un efort conjugat. Aceasta este ideea din spatele unui eveniment organizat de Tudor Communication sub numele de “Brands that Value”, care așează la aceeași masă jurnaliști, profesioniști din PR și oameni de marketing pentru a conlucra în vederea asigurării unei comunicări lipsite de riscul propagării unor minciuni și pentru recunoașterea faptelor reale, așa cum sunt ele.
Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication, a explicat mai multe despre Fenomenul „Fake News” pentru emisiunea CapitalTV.

Citește și: