“România este o ţară foarte interesantă din punct de vedere a francizării. În ultimii ani România a devenit o ţară atractivă prin creşterile înregistrate.  Creşterile înregistrate şi numărul mare de persoane interesate de conceptul nostru de business au întrecut aşteptările.  Credem că cea mai intensivă dezvoltare va avea loc în Bucureşti, cel de-al şaselea oraş ca mărime din UE," afirmă Martin Princ, Director de dezvoltare regională SUBWAY pentru Europa Centrală şi de Est.

Estimăm că în perioada 2011-2015 lanţul SUBWAY va deschide până la 60 de restaurante noi. “Dorim să deschidem primul restaurant în decursul acestui an.  În acest moment cuvântul de ordine este căutarea locaţiei potrivite.   Înainte de finalul anului ne propunem să vindem în jur de 20 de francize," afirmă Martin Princ. Dezvoltarea din România va fi gestionată de societatea SUBWAY împreună cu doi Development Agents (Agenţi de dezvoltare), care se vor ocupa intensiv de dezvoltarea mărcii şi asistenţă oferită restaurantelor din regiune. Compania nu are ca obiectiv stabilirea unor Master Franchisee (franşizaţi principali), ci va vinde licenţe persoanelor individuale, similar situaţiei din majoritatea ţărilor din lume.

Lanţul SUBWAY a intrat recent pe piaţa din Slovacia, unde funcţionează din 2009. Anul acesta sperăm să intrăm pe piaţa din Slovenia. În Europa Centrală şi de Est avem 270 de restaurante. Vizita de săptămâna trecută în regiune a lui Fred DeLuca, fondatorului companiei SUBWAY, reprezintă o dovadă a importanţei dezvoltării din Europa Centrală şi Est.  

Interesul pentru franciza SUBWAY este imens. „Părţile interesate şi-au exprimat interesul cu mult timp înainte a anunţa oficial intrarea pe piaţă. Primul seminar organizat în Bucureşti s-a impus de la sine,” a concluzionat Managerul Regional de Dezvoltare a lanţului SUBWAY.

Toate locaţiile lanţului SUBWAY funcţionează pe principiul francizei, ceea ce înseamnă că antreprenorul achiziţionează licenţa şi deschide restaurantul sub marca SUBWAY. Acesta va suporta costurile de exploatare a restaurantului, iar lanţul va oferi know-how, cursuri de formare şi asistenţă.  

Despre SUBWAY:
·    Lanţul SUBWAY este una din cele mai mari francize din lume cu aproape 35.000 locaţii în 98 ţări, axându-se pe prepararea de sandwich-uri. Toate locaţiile se exploatează având la bază licenţe pentru francize.
·    Lanţul SUBWAY este numărul unu în 18 ţări, în ceea ce priveşte numărul de restaurante deschise.
·    Compania SUBWAY a fost înfiinţată în 1965 în Milford, SUA de Fred DeLuca ş Dr Peter Buck. Acest parteneriat a reprezentat începutul unui drum care a permis multor oameni să fie independenţi şi să dezvolte o afacere de succes.