Vânzările de vehicule de transport capabile să străbată aproape orice tip de drum, mai mult sau mai puțin amenajat, se află pe un trend ascendent, în ciuda crizei care afectează piața auto românească. Dacă în primele nouă luni ale anului trecut cei opt exponenți ai nișei pick-up-urilor cu tracțiune integrală comercializau împreună mai puțin de 800 de unități, în 2012  vânzările se apropie de 1.200 de vehicule. Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), cel mai căutat model din acest subsegment al pieței este Ford Ranger, cu 326 de unități. Este interesant de observat că acest vehicul a fost relansat pe piața autohtonă, într-o nouă versiune, cu doar șase luni în urmă, după ce dispăruse complet din ofertă. Locul doi în topul preferințelor pentru astfel de vehicule este ocupat de Nissan Navara (253 de unități), la mică diferență de Volkswagen Amarok (228 de unități). Nișa cărăușilor cu reale capabilităţi off-road este completată, în ordine, de Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Mazda BT50, Great Wall Steed, Isuzu D-Max.
De la util la confortabil
Având ca principal scop transportul de mărfuri și persoane în zone inaccesibile unui vehicul obișnuit, pick-up-ul cu tracțiune integrală nu excelează nici în privința comportamentului rutier și nici în cea a confortului asigurat pasagerilor. Fidel menirii sale de transportator care nu se dă în lături de la nimic, noul Isuzu D-Max a fost dotat cu un propulsor  diesel de 2.5 litri, care dezvoltă 163 CP. Poate părea puțin însă, grație unui cuplu de 400 Nm la turații  cuprinse între 1.400 și 2.400 rpm, mașina asigură fără probleme depășirea obstacolelor întâlnite în cale. Mai mult chiar, poate face asta fără să pară în vreun moment că a ajuns la capătul puterilor.
Așa cum probabil mulți s-au convins deja, nu există niciun vehicul, fie el cât de scump și aparținând unei mărci de prestigiu, care să nu fie rezultatul unui compromis. Este imposibil să creezi o mașină care să poată depăși fără probleme obstacole majore, să poată tracta până la trei tone și transporta obiecte cu dimensiuni cuprinse – în funcție de tipul de cabină – între 1.552 mm și 2.305 mm fără să reduci pretențiile legate de confort și stabilitate la viteze mari. Cu toate acestea, inginerii de la Isuzu au reușit să pună la punct, odată cu lansarea acestei noi generații a pick-up-ului D-Max, un vehicul care se apropie destul de mult de pretențiile unui SUV. Față de varianta anterioară, conforul a fost îmbunătățit, materialele utilizate sunt de mai bună calitate, iar designul exterior este mult mai atractiv. E drept că, în lupta cu puternicii săi competitori, Isuzu se poate lăuda doar cu un consum redus de carburant, cu cea mai mare suprafață de încărcare, cea mai înaltă gardă la sol și cu unul dintre cele mai bune unghiuri de atac, lăsând modele precum Navara, Amarok sau Hilux să se laude cu habitacluri mai aspectuoase, confort sporit sau accesorii mai de soi. Cu toate acestea, noul D-Max are suficiente motive să se bucure de atenția celor interesați de un astfel de vehicul, având o listă de prețuri cel puțin interesantă (17.900 euro + TVA pentru cabină simplă 4×4, sau 21.000 de euro + TVA pentru varianta cu cabină dublă) și un motor diesel extrem de competent, mai ales în situații dificile.
Siguranța pe primul plan
De această dată, capitolul siguranță a fost mult mai atent studiat de inginerii Isuzu. Noul D-Max are în dotare șase airbaguri, sistem electronic de stabilitate (ESP), sistem de control al tracțiunii (TCS), asisitență la frânare (BA), elemente care i-au asigurat patru stele la testele de impact realizate de EuroNCAP.