Anul 2017 reprezintă un an de bilanț, România și Bulgaria împlinind 10 ani de la aderarea în UE, perioadă în care drepturile consumatorilor au cunoscut o îmbunătățire constantă.

De 9 ani ECC Romania își aduce contribuția la informarea și conștientizarea consumatorilor români asupra beneficiilor Pieței Unice europene și a drepturilor care decurg din statutul de consumator european.

„Centrele Europene ale Consumatorilor ajută în fiecare zi cetăţenii în probleme concrete de consum transfrontalier şi contribuie la rezolvarea uşoară şi rapidă a disputelor. Ziua Pasagerilor este un eveniment pe care Centrul European al Consumatorilor din România îl organizează în fiecare an și de fiecare dată ne face plăcere să vedem cum consumatorii sunt tot mai dornici să afle ce drepturi au atunci când călătoresc cu avionul în Uniunea Europeană” a declarat ieri Irina Chirițoiu, director ECC România. „Orice aniversare, și cu atât mai mult aniversarea a 10 ani de stat membru pentru România și a celor 60 ani de integrare europeană, comportă nu doar o dimensiune festivă, ci și una de reflecție. În cei 9 ani de activitate am primit peste 10.000 de solicitări de informare și am avut peste 4.000 de reclamații. 90.000 euro au fost recuperați doar în anul 2017 pentru consumatorii români și străini, iar aproximativ 75% din cazurile soluționate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor”, a completat Irina Chirițoiu.

 

„Încă din anul 2008, împreună cu ECC Romania, am gestionat aproximativ 1.400 de plângeri – 84% din acestea sunt legate de reclamații ale cetățenilor bulgari împotriva comercianților români și 16% privesc reclamații ale unor cetățeni români împotriva companiilor bulgare”, a declarat Ignat Arsenov, directorul ECC Bulgaria. Cele mai multe reclamații ale consumatorilor bulgari vizează probleme legate de achiziționarea bunurilor de uz casnic, laptopurilor, tabletelor și telefoanelor.

La 1 ianuarie 2008, ECC Romania și ECC Bulgaria s-au alăturat Rețelei ECC-Net pentru a-i sprijini pe cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar și din alte state membre.

Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) include 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda și Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate clienților care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul rețelei. Rețeaua îi ajută pe cetățeni să se asigure că le sunt respectate drepturile de consumatori și să beneficieze de avantajele pieței interne. 


Te-ar putea interesa și: