Nu numai investiţiile în retailul de îmbrăcăminte sunt la mare căutare în rândul francizorilor. Şi segmentul cafenelelor şi restaurantelor este foarte popular, cea mai recentă intrare pe această piaţă fiind Columbus Café.

După lansarea mai multor concepte, fie autohtone (Turabo Café), fie internaţionale (Crem Caffé), lanţul Columbus Café propune o franciză ce poate genera o cifră de afaceri de 200.000 de euro anual dintr-o singură unitate.

Cafeneaua operează pe spaţii cuprinse între 40 şi 120 de metri pătraţi, în zone cu trafic ridicat (centrul oraşelor, gări, aeroporturi, spaţii comerciale mari). Investiţia iniţială într-o astfel de locaţie se ridică la 150.000 de euro, incluzând taxa de intrare în franciză, de 20.000 euro per unitate, cheltuielile cu amenajarea spaţiului şi costul echipamentelor.

Contractul de franciză se încheie pe cinci ani şi prevede redevenţe de 5% din cifra de afaceri şi contribuţia francizatului la bugetul de marketing şi publicitate cu 1% din cifra de afaceri. Atuul pe care Columbus Café se bazează în lupta cu concurenţa este fidelizarea clienţilor. Astfel, din totalul de vizitatori, 40% vin la Columbus Café o dată până la de trei ori pe săptămână, 25%, de patru până la şase ori pe săptămână, iar 10 %, de şapte sau chiar mai multe ori pe săptămână.

Istoria conceptului începe în anul 1994 în Paris, prin deschiderea primei unităţi cu influenţe americane, din punctul de vedere al stilului şi al meniului. Acest stil s-a schimbat radical în câţiva ani de la lansare, afacerea s-a extins şi se bucură în prezent de un succes considerabil, cuantificabil prin cele 27 de unităţi Columbus Café existente în ţara de origine şi în alte opt state ale lumii.

Sloganul Columbus Café este „7 zile din 7“, acesta fiind menit să le ofere clienţilor un moment deosebit în orice ceas al zilei. Reţeta transmisă de reţea partenerilor francizaţi include un personal tânăr şi dinamic, o atmosferă caldă şi proaspătă şi multe sortimente de cafele calde şi reci, dar şi sandviciuri şi preparate fresh.

Capital – Editia nr. 17, data 30 aprilie 2008