Prețul laptelui românesc va fi mai ieftin de la 1 Mai

Cu câteva zile în urmă, Consiliul Concurenţei a transmis că această scădere a prețurilor laptelui românesc va avea loc de la 1 Mai în toate magazinele din țară. Prin intermediul acestui acord se urmărește creșterea consumului și reducerea inflației.

„Pe parcursul lunii mai vom vedea reduceri substanţiale, la raft, ale preţurilor laptelui proaspăt, având în vedere că retailerii ne-au confirmat participarea la acordul voluntar. Posibil să dureze câteva zile până când această măsură se va aplica în toate magazinele, ţinând cont că trebuie renegociate contractele cu fiecare producător şi epuizate stocurile existente.

Ne aşteptăm că, în cele şase luni, cât este valabil acordul, să crească consumul. În plus, prognozele economice indică faptul că inflaţia se va reduce, iar astfel nu vom mai înregistra creşteri atât de mari ale preţurilor alimentelor”, a explicat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele autorităţii de concurenţă.

Prețul laptelui românesc va fi mai ieftin cu cel puţin 20%

Acordul voluntar între retaileri şi procesatori pentru reducerea preţului pentru laptele proaspăt de consum se va aplica de pe 1 Mai, după cum s-a decis la întâlnirea cu premierul României, Nicolae Ciucă, cu reprezentanţii fermierilor, procesatorilor din industria alimentară, Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România şi Asociaţiei Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România.

Astfel, reducerea de cel puţin 20% a preţului la raft se va aplica laptelui de provenienţă românească care costa, înainte, peste 7 lei/litru, fără să fie inclus în vreo promoţie, şi se va împărţi între retaileri (minimum 10%) şi procesatori (minimum 10%).

Consiliul Concurenței s-a implicat în acţiunile de implementare a acestui acord pentru a îndruma companiile interesate să participe, astfel încât să nu rişte încălcarea regulilor de concurenţă. Acordul trebuie să se desfăşoare în parametrii stabiliţi: negocierile să fie bilaterale între fiecare furnizor şi fiecare retailer, aceştia având posibilitatea de a aplica discounturi de cel puţin 10%.

Consiliul Concurenţei va monitoriza această iniţiativă împreună cu instituţiile responsabile, precum Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), urmând să utilizeze Monitorului Preţurilor la Alimente, platforma online care afişează preţurile produselor alimentare. În funcţie de rezultatele monitorizării, Consiliul Concurenţă va discuta cu reprezentanţii Guvernului României pentru a vedea ce măsuri se impun.