Un purtător de cuvânt al celei mai mari bănci din Noua Zeelandă, ANZ, a declarat că, de anul trecut, nu se mai primesc depozite în numerar, la ghișeu, în contul altcuiva.

„În continuare poți depune numerar în propriul cont la ghișeu sau în orice cont ANZ, inclusiv conturi de afaceri. Un client care dorește să efectueze plăți către o altă persoană poate depune numerarul în propriul cont și apoi poate transfera banii electronic”, a declarat acesta, conform presei din Noua Zeelandă.

Anunț pentru cei care vor să depună bani la bancă. Un titular de card la ANZ poate depune numerar și la un bancomat ANZ, care are funcția de depunere – un bancomat inteligent. Toate sucursalele ANZ din Noua Zeelandă au cel puțin un ”bancomat inteligent.”

Doar titularii de cont pot depune bani la bancă

Ca și în cazul celorlalte bănci, doar titularii de conturi personale sau semnatarii autorizați ai părților afiliate pot efectua depuneri de numerar la ghișeu în propriile conturi.

De asemenea, sunt acceptate depuneri de numerar la ghișeu de la entități fără caracter personal, cum ar fi organizații sau cluburi, deși deponentul trebuie să furnizeze și numele complet și numărul de telefon.

Clienții ASB Bank pot face depuneri în conturile altor persoane

Anunț pentru cei care vor să depună bani la bancă. ASB Bank din Noua Zeelandă a anunțat că, în general, clienții săi pot face depuneri în conturile altor persoane. Persoanele care nu sunt clienți ASB pot face acest lucru, dacă îndeplinesc cerințele de identificare.

Directorul executiv al Asociației Bancare din Noua Zeelandă, Roger Beaumont, a declarat că băncile sunt obligate să respecte Legea privind combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, ceea ce ar putea îngreuna acceptarea depozitelor.

Reguli impuse de Legea privind combaterea spălării banilor și finanțării terorismului

„Legea își propune să împiedice persoanele să încerce să ascundă originea profiturilor, cum ar fi traficul de droguri sau frauda”, a spus el. „Conform legii, există reguli privind verificarea sursei fondurilor și a identității persoanei care plătește și a destinatarului.

Expertul bancar Claire Matthews a spus că nu ar trebui să fie un motiv pentru a înceta acceptarea numerarului depus de alte persoane.

ANZ a declarat că nu este vorba doar de combaterea spălării banilor, ci mai curând de un răspuns la schimbarea comportamentului clienților.

„Tot mai mulți oameni aleg să își facă operațiunile bancare online sau prin aplicația noastră GoMoney, mai puțin de 1% din tranzacțiile bancare fiind efectuate acum în persoană”, a explicat ea.