Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Înțelegere istorică între giganții internetului. Ce pun la cale Facebook, Google, Microsoft și Twitter

Autor: | | 0 Comentarii | 972 Vizualizari

Facebook, Google, Microsoft şi Twitter vor colabora pentru a facilita portabilitatea datelor personale ale utilizatorilor care vor să-şi transfere informaţiile de pe o platformă pe alta, au anunţat companiile vineri, potrivit AFP.

Iniţiativa, denumită ''Data Transfer Project'', are ca scop ''acordarea de asistenţă utilizatorilor pentru a-şi putea transfera datele personale în condiţii de siguranţă şi cu uşurinţă de la un furnizor de servicii la altul'', a explicat Microsoft într-un mesaj publicat pe blogul companiei, în contextul în care aceşti giganţi tehnologici au fost criticaţi pentru modalitatea în care utilizează informaţiile personale ale internauţilor.

În prezent, unele servicii online şi reţele de socializare, cum ar fi Facebook, permit deja utilizatorilor să descarce în computerul personal arhiva proprie de fotografii, mesaje, contacte şi documente.

Însă transferarea acestor date către un alt serviciu nu este posibilă, întrucât platformele nu sunt compatibile din punct de vedere tehnologic. Acest lucru face ca părăsirea unui serviciu sau al unei reţele sociale pentru înscrierea pe o alta, fără a pierde toate datele, să fie o operaţiune imposibilă.

Scopul ''Data Transfer Project'' ar fi tocmai acesta: crearea unei platforme deschise (''open-source'') comune, care să permită serviciilor să transfere datele în mod direct, prin intermediul unui format digital compatibil, explică giganţii tehnologici pe blog, îndemnând şi alte companii să se alăture acestei iniţiative.

Regulamentul general pentru protecţia datelor (GDPR), intrat în vigoare în luna mai în ţările din Uniunea Europeană, prevede, printre alte drepturi noi pe care le dobândesc internauţii, şi principiul ''portabilităţii datelor''.

Datele personale şi maniera în care acestea sunt folosite de către companiile din domeniul tehnologiei sunt un subiect sensibil, în special după declanşarea, în luna martie, a scandalului Cambridge Analytica în care au fost implicate datele personale ale utilizatorilor de Facebook.

Marile companii din domeniul tehnologiei au sporit, în ultimul timp, mesajele şi iniţiativele prin care îşi demonstrează dorinţa de a fi mai transparenţi, notează AFP.

SURSA: Agerpres

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.