Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) arată că numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut cu 31,37%, în luna ianuarie a acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai recente date publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV) arată că numărul înmatriculărilor a ajuns la 12.266 de unităţi în ianuarie 2023.

DRPCIV mai arată că numărul autoturismelor second hand înmatriculate pentru prima oară în România, în luna ianuarie a acestui an, a fost de 23.260 de unităţi, în scădere cu 4,5 procente față de aceeași perioadă a anului trecut.

Autoritățile anunț că marca cea mai înmatriculată, în ceea ce privește autoturismele noi, a fost Dacia cu 4.574 de exemplare. Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV) arată că după Dacia s-au situat:

  • Renault – 1.223 de unităţi
  • Hyundai – 765 de unități
  • Toyota – 730 de unități
  • Volkswagen- 626 de unități
  • Skoda – 578 de unități
  • Ford – 546 de unități
  • Mercedes – 439 de unități
  • BMW – 438 de unități
  • și Suzuki – 378 de unități.

Dacia, pe locul 3 în Europa în clasamentul vânzărilor către clienții particulari

La mijlocul lunii ianuarie, Dacia anunța că a vândut în 2022 un număr de 573.800 de vehicule, cu 6,8% mai mult față de anul precedent. Astfel, a fost depășit pragul simbolic de 8 milioane de automobile vândute de la lansarea modelului Logan, în 2004.

Tot luna trecută, Dacia a anunțat că a înregistrat nivele record ale cotelor sale de piață:

  • 3,7% pe piaţa VP+VU din Europa (+0,5 puncte procentuale vs. 2021)
  • 4,2% pe piața VP din Europa (+0,7 puncte procentuale vs. 2021)
  • 7,6% pe piața VP din Europa în segmentul clienților persoane fizice (+1,4 puncte procentuale vs. 2021), consolidându-și astfel poziția a 3-a în clasamentul european al vânzărilor către clienții particulari.

Cele mai vândute patru modele din România sunt marca Dacia

Dacia a înmatriculat în 2022 un număr de 40.179 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 5.3% față de nivelul înregistrat în anul precedent. În mod remarcabil, topul primelor patru modele cele mai vândute în România a fost ocupat în întregime de vehicule Dacia.

Astfel, pe prima poziție se află Logan, cu 11.401 unități, urmat de Duster, cu 10.161 de unități. Pe locul al treilea se află Sandero (8.492 unități), în timp ce pe poziția a patra se situează Spring, cu 6.830 de unități. Modelul de familie Jogger se află pe locul al optulea în clasamentul celor mai vândute vehicule de pe piața din România, cu 2.614 unități înmatriculate în 2022. Fiecare model Dacia a fost, totodată, lider în segmentul său de piață.

Spring, aflat în primul an complet de comercializare, a impulsionat vânzările întregii piețe de vehicule electrice din România. Cota de piață a modelului Spring în segmentul vehiculelor 100% electrice s-a situat astfel, în 2022, la 57,8%. Totodată, Spring a fost al doilea cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din România, indiferent de tipul de motorizare (termic sau electrificat).

Motorizarea GPL s-a bucurat, de asemenea, de un succes remarcabil, 60% din clienții modelului Logan optând pentru această soluție economică și ecologică, arată Dacia.