De exemplu, într-o localitate din Maramureș, 50 de oameni au primit plicurile, însă cardurile nu se aflau înăuntru.

„Am două pe aceeași adresă. Ce fac? Aici am Botos, doi pe aceeași adresă. Atunci cu declarație, merg cu declarația, facem declarație, pe unul să îl blocăm.”, a declarat un localnic pentru Digi24.

Cardurile de energie au creat probleme atât beneficiarilor, cât și angajaților de la Poștă. Nu se pot realiza plățile sau au fost emise mai multe carduri la aceeași adresă. Legea spune că o gospodărie poate beneficia de un singur card.

50 de oameni nu au fost eligibili

În localitatea Mocira din Maramureș, 50 de oameni așteptau să primească marți, pe 7 martie, cardurile de energie. În schimb, în plicuri erau doar înștiințări că nu sunt eligibili.

„În înștiințările primite de beneficiari se spune, de regulă, și motivul pentru care nu primesc cardul. Dacă la aceeași adresă au persoane înregistrate acolo, dar nu locuiesc, am creat mecanismul anchetelor sociale. Se duc la primăria de domiciliu și acolo li se întocmește ancheta socială, unde se confirmă că locuiește doar persoana în cauză.” a spus Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene.

Din cauza pensiilor mici, oamenii sperau să primească ajutorul de 700 de lei de la stat, însă au rămas dezamăgiți.

„Păi eu nu am atâta, 2000 de lei. În cazul în care cardul v-a fost distribuit de către Poșta Română SA, acesta va fi anulat.”, a declarat o doamnă care are un venit de numai 1.300 de lei.

„Puteau simplifica lucrurile, fără a angrena atâția oameni. Oricum nu are nicio relevanță.”, a adăugat ea.

„Vă dați seama că a fost dezamăgire. Se așteptau. Sunt unele persoane care poate meritau, dar asta e. Dezamăgiți total. Când am dus la prima persoană și eu, care am crezut că îi fac o bucurie de 8 martie cu cardul, dezamăgirea a fost mai mare când a deschis și de fapt era o înștiințare.” a spus Cornelia Bud, agent poștal.

Au apărut probleme și la ghișee

În satul Surdești, oamenii au primit cardurile, dar au apărut probleme la realizarea plăților.

„Îmi dădea pe calculator data de consum, dar pe factură nu era data de consum nicăieri. Și nu am reușit. Foarte multă lume primește factura pe numere vechi. Buletinul poate e pe numărul nou sau invers.”, a declarat Mihaela Tentiș, agent poștal.

Angajații Poștei se plâng că fac față din ce în ce mai greu situației. Beneficiarii sunt bătrâni și bolnavi, iar de cele mai multe ori se deplasează la ghișeu doar pentru informații.