„Cu toții am sperat că votul privind ieșirea Marii Britanii din UE va fi favorabil rămânerii în Uniune. Rezultatul acesta poate reprezenta însă un mare pas înapoi pentru industria auto și cu siguranță ar putea duce la relocarea unor uzine ale producătorilor auto germani din Insulă”, a menționat  Wissmann.

Este demn de luat în seamă că în Marea Britanie există în prezent mai bine de 100 de uzine ale unor producători germani de mașini și componente auto. De asemenea,, cifra de afaceri totală a industriei auto britanice este de 75,5 miliarde de euro, iar exporturile acesteia înseamnă mai bine de 10% din total.

Iar gemanii nu sent singurii care iau serios în calcul scenariul negativ. Așa cum Capital anunța în ediția tipărită, o eventuală ieşire a Marii Britanii din Uniunea Europeană ar afecta dramatic întregul lanţ de producători de autovehicule şi componente din Insulă care contribuie anual cu nu mai puţin de 19,5 miliarde de euro (15,5 miliarde de lire) la economia ţării.

Nici reprezentanțăă mărcilor britanice nu sunt deloc mulțumiți de modul în care a evoluat situația. Oficialii companiei britanice Jaguar Land Rover, deţinută de indienii de la Tata Motors estimează că ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană le poate reduce profitul cu nu mai puţin de 1,3 mld. Euro (1 mld. Lire) în următorii patru ani.