La o întâlnire de săptămâna trecută, prilejuită de lansarea parteneriatului cu Skype, Zuckerberg a spus că lui şi companiei sale nu le mai pasă de indicatori precum numărul ultilizatorilor. Îi pasă atât de puţin, încât nimeni de la Facebook nu s-a obosit măcar să anunţe oficial că numărul utilizatorilor la nivel mondial a depăşit 750 de milioane. Dar dacă nu-i pasă de cifre, profituri, venituri, de ce îi pasă fondatorului Facebook?
Noul indicator esenţial pentru Zuckerberg este “numărul lucrurilor care sunt împărtăşite”. Fie că e vorba despre o poză, un comentariu naiv, un link sau un like la un oarecare produs, numărul lucrurilor pe care utilizatorii Facebook îl vor împărtăşi cu prietenii lor se va dubla anul viitor, apoi anul celălalt şi tot aşa, a anunţat Zuckerberg care s-a străduit chiar să-şi susţină teoria cu un slide-show.
Ei bine, povesteşte Foley, un cunoscut investitor american, Chris Dixon, se pare mai priceput la matematică decât Zuckerberg, a făcut calculul progresiei. I-a rezultat că până în 2031 ultilizatorii de Facebook vor împărtăşi de 1.048.576 ori mai multe lucruri decât astăzi.
Logic, asta înseamnă colaps economic global, pentru că nimeni nu va mai avea timp să muncească, să producă ceva, toţi fiind ocupaţi să vadă şi impărăşească la rândul lor lucruri pe Facebook.