În urma discursului introductiv, sus­ţinut de Bogdan Iordache, CEO şi cofondator How to Web, cel care a dat startul ediţiei de anul acesta a fost Doug Richard, fondatorul School for Startups, care a făcut o incursiune în trecutul şi viitorul dezvoltării unui ­business pe web. Doug Richard a insistat că nu lipsa de capital determină eşecul unor astfel de afaceri, ci lipsa de viziune. Pe scurt,  absenţa capitalului combinată cu o pregătire adecvată trebuie să fie, potrivit lui Doug Richard, elementul central şi indispensabil al unui business. „Cu cât este mai improbabil să faci bani (în faza incipientă a unui business – n.r.), cu atât cresc şansele de a avea succes.“ Alastair Mitchell, co-fondator şi CEO Huddle.net, a prezentat avantajele administrării unui  business prin intermediul internetului, iar Miki Devik, cofondator httpool group, a vorbit despre evoluţia şi revoluţia online media, cu accent pe importanţa colaborării dintre instituţiile de mass-media şi entităţile online care oferă suport.
Thai Tran, fost product manager la Google şi la YouTube, a susţinut, la rândul său, o prezentare despre aplicaţia Lightbox şi despre oportunităţile şi provocările dezvoltării unei aplicaţii pe platforma Android. Spre sfârşitul primei zile, Sitar Teli, manager de investiţii la Hanson Technology Ventures şi Michael A. Jackson, business angel şi consultant tech, le-au împărtăşit celor prezenţi câteva tehnici de strângere de fonduri pentru dezvoltarea unui startup. Cel dintâi a declarat simplu: „Transfomă procesul de adunare a fondurilor pentru startupul tău într-un joc!“.
„Utilizarea calculatorului este gratis. Faceţi ceva ambiţios!“
Unul dintre cele mai aşteptate momente ale primei zile a fost prezentarea lui Pablos Holman, de la Intellectual Ventures Lab, care le-a vorbit celor prezenţi despre hackeri şi invenţii. Holman a început cu o glumă: „Sunt hackeri în sală? Noi, în Statele Unite, când vorbim despre hacking, vorbim despre români“ şi a continuat demonstrând cât de uşor pot fi aflate datele cărţilor de credit American ­Express, foarte slab securizate. Momentul său s-a încheiat printr-un îndemn adresat publicului: „Utilizarea calculatorului este gratis. Faceţi ceva ambiţios!“
În cea de-a doua zi a conferinţei How to Web, Carlos Eduardo Espinal, de la SeedCamp, a vorbit despre tendinţele în web din perspectiva unui investitor. Extrem de apreciat de audienţă a fost momentul susţinut de Mark Randall, de la Adobe, care a detaliat despre cum se găseşte marea idee de la baza unui startup şi a enumerat imperativele acestui demers: a pune întrebări, a observa, a relaţiona şi a experimenta. Randall a încheiat metaforic, amintind parcă de regretatul Steve Jobs: „We are not thinking big enough!“ (Nu gândim suficient de îndrăzneţ!)
Printre cei care au mai susţinut prezentări în cea de-a doua zi a conferinţei How To Web se numără Branko Milutinovic, fondatorul celui mai important joc social sportiv din lume, şi Max Niederhofer, fondatorul Qwerly.com şi unul dintre investitorii Last.fm. Tot în cea de-a doua zi, web-ul social a fost analizat în cadrul unui panel de către Konstantin Hristov, fondator Favit, şi George Lemnaru, fondator eRepublik, dar şi în cadrul unui workshop alături de Bogdan Săndulescu, product manager la uberVu. Conferinţa How to Web 2011 s-a încheiat joi, 10 noiembrie, printr-un discurs purtat de Bogdan Iordache, CEO şi cofondator How to Web.