‘Considerăm piaţa românească sofisticată şi foarte importantă pentru noi. Segmentul SUV este în creştere şi suntem optimişti în privinţa noului CR-V, chiar dacă competiţia este acerbă în acest segment. CR-V este un model cheie în portofoliul global al Honda, fiind vândute 5 milioane de unităţi din generaţiile precedente’, a declarat preşedintele Honda Trading România, Masahiro Matsushita.

Directorul de vânzări al companiei, Alexandru Guşetoaia, a precizat că modelul a primit îmbunătăţiri speciale pentru piaţa europeană, parbrizul repoziţionat mai în faţă cu 6 cm şi noul design al capotei permit o vizibilitate mai bună, zgomotul în habitaclu a fost redus cu trei decibeli, iar capacitatea portbagajului ajunge la 1.669 litri, putând găzdui două biciclete.

‘CR-V este modelul pe care ne vom concentra activitatea în 2013. Piaţa SUV, deşi este foarte competitivă, este în continuă creştere’, a spus Guşetoaia.

Potrivit lui Florin Niţă, coordonator PR şi vânzări la Honda Trading România, în raport cu concurenţa CR-V se remarcă prin confort, spaţiul interior şi echilibrul general, are cel mai mare portbagaj din segment şi este poziţionat mai aproape de segmentul premium faţă de modelele cu preţuri comparabile, iar în raport cu modelele premium are preţuri semnificativ mai mici.

Principalii competitori ai lui CR-V sunt VW Tiguan, Toyota RAV 4, Mitsubishi Outlander, Volvo XC60, Mercedes GLK, BMW X3 şi Audi Q5.

Faţă de VW Tiguan, Honda CR-V are un preţ cu 10-15% mai mic, la dotări similare, spaţiul interior este mai mare, iar valoarea de revânzare este mai bună în cazul modelului japonez (45% după 4 ani sau 100.000 km faţă de 40%), a declarat pentru AGERPRES directorul de vânzări Alexandru Guşetoaia.

Pe de altă parte, gama de motorizări, mult mai extinsă, este în favoarea SUV-ului Volkswagen.

Faţă de Mitsubishi Outlander, CR-V are ca avantaj calitatea fabricaţiei şi tracţiunea integrală permanentă, iar comparativ cu Toyota RAV4 avantajele principale sunt spaţiul interior şi preţul cu 5-8% mai mici, a precizat reprezentantul Honda.

În raport cu modelele premium de la BMW, Mercedes şi Audi, Honda CR-V full options costă cu 25-30% mai puţin decât versiunile de vârf ale germanilor.

Testat intensiv de inginerii Honda pe drumurile europene, cel de-al patrulea CR-V, disponibil în versiune cu tracţiune 4×2 sau tracţiune 4×4, este mai performant datorită îmbunătăţirilor aduse atât motorizărilor pe benzină, dar şi diesel, obţinându-se o reducere semnificativă a emisiilor de CO2.

Noul CR-V dispune, special pentru piaţa europeană, de o serie de îmbunătăţiri exterioare, de la designul aerodinamic cu partea frontală mai îndrăzneaţă şi dimensiuni mai reduse, care nu compromit însă spaţiul interior, până la luminile de zi şi stopurile cu LED. Şi la nivelul designului interior, experţii Honda s-au orientat către creşterea siguranţei şi o mai mare funcţionalitate, spaţiul interior fiind mai ergonomic şi mai eficient.

Honda CR-V este disponibil atât în varianta cu cutie manuală, în 6 trepte, cât şi în cea automată, în 5 trepte. De asemenea, CR-V este prezent cu două motorizări: 2.0 i-VTEC (disponibil cu tracţiune 4×2 sau 4×4) şi 2.2 i-DTEC. Ambele motorizări reduc cu până la 12% nivelul emisiilor de CO2, comparativ cu modelul actual şi sunt echipate cu sistemele ECO Assist şi ECON.

Preţul de de pornire este de 19.990 EUR fără TVA, pentru varianta tracţiune faţă.

Modelul CR-V a fost lansat în 1995 şi a fost prima generaţie modernă de SUV-uri de oraş. Model global, prezent în peste 160 de ţări, CR-V s-a vândut în peste 5 milioane de unităţi. Din 1997 Honda CR-V este prezent şi pe piaţa europeană.
SURSA: Agerpres