Germania a anunţat vânzarea restului participaţiei pe care o mai deţinea la operatorul aerian Lufthansa, relatează Reuters.

Fondul german de Stabilizare Economică (WSF), înfiinţat pentru a ajuta companiile să depăşească criza provocată de pandemia de de coronavirus (COVID-19), a obţinut o participaţie de 20% după ce a salvat Lufthansa de la faliment, iar în ultimii ani şi-a redus progresiv participaţia, obiectivul fiind de a renunţa la toate acţiunile până în octombrie 2023.

Câștig de 1,07 miliarde de euro din vânzarea acţiunilor

Acum WSF a vândut investitorilor internaţionali aproximativ 74,4 milioane de acţiuni Lufthansa, echivalentul a 6,2% din capitalul social al operatorului aerian, pentru 455 milioane de euro.

Instituţia a câştigat în total 1,07 miliarde de euro din vânzarea acţiunilor, înregistrând un profit de 760 milioane de euro de pe urma investiţiei.

Marţi, acţiunile Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană, au închis în scădere cu 1,5%, la 6,32 euro per titlu.

Grupul Lufthansa include şi companiile Swiss International Air Lines, Brussels Airlines, Austrian Airlines, Eurowings şi Lufthansa Cargo.

Lufthansa, estimări bune pentru anul 2022

Într-un anunţ pe 4 august, grupul german a transmis că se aşteaptă ca cererea de zboruri pe distanţe scurte din Europa să stimuleze creşterea la companiile sale aeriene de pasageri. Din acest motiv, Lufthansa estimează o revenire la profit operaţional pentru întregul grup în anul 2022.

În urma eliminării restricţiilor legate de pandemie în 2020 şi 2021, călătorii şi-au reluat zborurile, iar asta a ajutat marii jucători de pe piaţă, precum Lufthansa, Air France – KLM şi IAG, proprietarul British Airways, să raporteze iarăşi profit în această vară, notează agenţia de presă Reuters.

Rezervările pentru restul anului 2022 se situează acum la o medie de 83% faţă de nivelul de dinaintea debutului pandemiei de COVID-19, anunţă Lufthansa.

Grupul german speră că rezervările pentru călătoriile de afaceri vor ajunge la 70% în trimestrul patru.

Carsten Spohr, director general, spune că grupul de companii aerienevede din ce în ce mai mulţi oameni bogaţi care sunt dispuşi să cheltuie bani pe hoteluri, maşini de închiriat, restaurante scumpe, precum şi bilete de avion.

„Aceşti oameni sunt mai puţin sensibili la creşterile şi recesiunile economice”, a declarat oficialul Lufthansa.

Profitul operaţional ajustat (EBIT) pentru întreg anul 2022 este acum estimat de către Lufthansa la peste 500 milioane de euro.