Într-o postare pe blogul oficial, Amit Singhal si Matt Cutts, ingineri de software de la Google, scriu că noul algoritm este realizat pentru a reduce rankingul pentru site-urile de slabă calitate, site-uri care nu aduc valoare adăugată pentru cititori și care au conținut copiat de la alte site-uri.

"În același timp, vom îmbunătăți rankingul pentru site-urile de bună calitate, care au conținut util și relevant pentru cititori, precum informațiile apărute în urma investigațiilor sau analizele gândite", scriu aceștia.

"Credem că noua modificare a algoritmului este un pas mare în direcția bună, în scopul de a-i ajuta pe oameni să găsească o mai bună calitate în căutările lor de pe Google", se arată pe blogul oficial al motorului de căutare.

Deocamdată, schimbările vor avea loc doar în Statele Unite, însă pe parcurs vor apărea și în celelalte țări. Conform informațiilor de pe blogul Google, 11,8% din căutari vor fi afectate rezultate schimbate, în timp ce o schimbare obișnuită la Google nu afectează decât aproximativ 1% din căutari.
Agregatoarele de știri sunt prezente peste tot în lume și sunt acele site-uri care preiau știri și conținut editorial de la site-uri care au conținut propriu și exclusiv.
În România, unul dintre cei mai mari critici ai agregatoarelor de știri este bloggerul Zoso, care a scris în nenumărate rânduri, pe blogul său, despre amenințarea pe care o reprezintă agregatoarele de știri.
"Ce ar fi de dorit pentru cazurile din România, este dispariția multor auto-bloguri (bloguri care postează automat conținut de la alții) și agregatoare din rezultate", a declarat, pentru Capital, Steffen Heringhaus, SEO Consultant la Ringier.
Săptămâna trecută J. C. Penney a fost penalizat de Google pentru că își cumpăra linkuri pentru a promova website-ul. Săptămâna aceasta, Forbes.com a fost penalizat pentru ca vindea linkuri. Prin cele două mari site-uri penalizate, Google anunță practic implementarea noului algoritm anti-spam care va afecta fermele de linkuri și vânzarea sau cumpărarea de linkuri. Specialiștii SEO (din tabăra White Hat) sau blogerii care au site-uri cu un conținut de calitate trebuie să fie bucuroși pentru că în acest fel este recunoscut efortul lor. Ca și în viața reală, câștigurile mari, cu muncă puțină, încep să dispară, iar munca susținută să fie răsplatită. Aștept cu interes aplicarea și pe Google.ro a noului algortim (probabil o sa îl simțim în 2-3 luni), spune, pentru Capital, Gabriel Nicolae Dulan – SEO Specialist la End Soft Design.
"Mie nu îmi plac de nicio culoare agregatoarele. Majoritatea nu dau link valid, alţii ajung înaintea mea în Google, pe titlurile mele, şi tot majoritatea au un cocoşism nejustificat, ţinând cont că ei nu produc nimic, ci fac bani pe conținut furat de la alţii. Asa ca am tendinţa de a-i bana", scrie Zoso pe blogul său.
Citiți și Vizitatorii «fantomă» umflă traficul pe netul românescCitiți și Furtul articolelor de către agregatoare
Citiți și Spuneţi "nu" agregatoarelor