Veniturile la nivel mondial vor ajunge în 2016 la 24.5 miliarde de dolari, cu venituri din publicitate mobilă prin crearea de noi oportunități pentru dezvoltatorii de aplicatii, rețele de advertising, furnizori de platforme mobile, agenții de specialitate și chiar furnizorii de servicii de comunicații din anumite regiuni.

"Piața de publicitate mobilă a pornit chiar mai repede decât ne-am așteptat ca urmare a unei absorbții sporite a smartphone-urilor și tabletelor, precum și fuziunea în comportamentul de consum pentru computere și dispozitive mobile", a declarat Stephanie Baghdassarian, director de cercetare Gartner. "Creșterea în mobile advertising vine în parte în detrimentul formatelor print, în special al ziarelor locale, care se confruntă în prezent cu reduceri ale numarului de anunțuri ca urmare a inițiativelor de mobile publishing."

"Smartphone-urile și tabletele media extind piaţa de adresabilitate pentru mobile advertising în zone geografice în care populaţia care petrece o pondere tot mai mare de timp cu aceste dispozitive este în creştere", a declarat Andrew Frank, vicepreşedinte de cercetare Gartner. "Această piață va deveni, prin urmare, mai ușor de segmentat și de atins, ceea ce conduce la cresterea pietei de mobile advertising din bugetele pentru branduri și advertiseri. Mobile advertising ar trebui să fie integrat în bugetele campaniilor de publicitate de marketing globale, în scopul de a face conexiunea cu publicul ţintă în moduri foarte specifice, acționand atât prin intermediul smartphone-urilor cât și prin tablete."

Regiunile geografice vor evolua, de asemenea, într-un ritm diferit și în direcții diferite. Din punct de vedere istoric, adoptarea extinsă într-un mod atipic a terminalelor pentru consumul de conținut digital în Japonia și Coreea de Sud a dat regiunii Asia / Pacific un start timpuriu în mobile advertising la nivel mondial. Privind în perspectivă, economiile in creștere din China și India sunt de așteptat să contribuie la o creștere puternica a mobile advertising, asa cum clasa lor de mijloc în expansiune poate fi o piața atractivă pentru brandurile globale și locale.

Cu toate acestea, America de Nord și Europa de Vest vor închide decalajul faţă de Asia / Pacific, canalul mobil devenind mult mai integrat în campaniile de publicitate 360 de grade, consumând până şi bugetele alocate prin tradiţie pentru print și radio. Consumatorilor multitasking li se vor adresa preferențial abordările multiplatformă, care vor estompa liniile dintre canale și va face dificilă eliminarea suprapunerilor de categorii. În restul lumii – America Latină, Europa de Est și Orientul Mijlociu și Africa – o creștere a mobile advertising se va alinia cu adoptarea tehnologiei și stabilizarea economiilor emergente, dar trendul va fi determinat de piețe mari, cum sunt: Rusia, Brazilia și Mexic.