punand astfel in practica fuziunea dintre cele doua companii, inceputa in septembrie anul trecut. Noul grup va fi numarul unu mondial dupa cifra de afaceri si numarul trei dupa numarul de pasageri transportati, situandu-se in urma companiilor din SUA American Airlines si United Airlines. Acordul Air France – KLM reprezinta prima fuziune transnationala realizata de doua mari companii din industria aeriana. Fuziunea KLM-Air France a fost aprobata de Comisia Europeana cu conditia ca grupul sa renunte la 94 de curse, din motive de concurenta. Cursele eliminate sunt Amsterdam-New York, Paris-Detroit, Amsterdam-Atlanta, Paris-Lagos si Amsterdam-Lagos, alaturi de legaturile dintre Amsterdam si principalele orase din Franta si Italia. Cele doua companii vor forma un holding, insa guvernul olandez si cele doua fundatii care detin in prezent KLM vor pastra in continuare 51% din voturi in ceea ce priveste deciziile legate de KLM. In 2003, cele doua companii au avut impreuna vanzari de aproape 20 de miliarde de euro. Incepand cu 1 iunie 2004, KLM si Air France isi vor corela zborurile, vor deschide noi rute, iar pasagerii fideli vor avea posibilitatea sa castige mile pe ambele companii. Alitalia, extrem de dornica sa intre in acest grup, concretizandu-si intentiile prin incheierea unui acord cu Air France, mai are mult de asteptat. Alianta dintre Alitalia si Air France, convenita cu mult inainte de fuziunea Air France-KLM, prevede un acord de tip cod-share si un schimb de participatii de 2%. Pentru a obtine aprobarea Comisiei de la Bruxelles, cele doua companii au fost de acord sa renunte la rute-cheie. Insa atat oficialii Air France, cat si cei KLM au cazut de acord ca nu vor putea primi Alitalia decat dupa ce aceasta isi va rezolva problemele financiare si, ideal, dupa ce se va privatiza.