Frații Dedeman dau o nouă lovitură

Pavăl Holding a marcat un moment semnificativ în industria logistică din România prin achiziționarea unei părți de 30% din acțiunile societății Asset Proiect Craiova, care a fost anterior cunoscută sub denumirea de ELI 4 Craiova.

Această tranzacție, evidențiată prin înregistrările recente din Monitorul Oficial, indică o consolidare a poziției grupului în apropierea fabricii Ford Otosan din Craiova.

În trecut, ELI 4 Craiova era sub controlul Element Invest Partners, un consorțiu compus din patru entități cheie:

  • Element Investments, deținută în proporție de 45% de Ionuț Dumitrescu
  • DGM Invest Holdings, deținută de Dan Marchievici în proporție de 25%
  • Blackstone Development, condus de Bogdan-Paul Macovei
  • Lucian Crăciun, care dețineau fiecare câte 25%, și Eusebiu Mihail Simniceanu cu 5%
fratii paval
Sursă: Adevărul

Frații Pavăl sunt cunoscuți pentru investițiile din diverse domenii

Frații Pavăl, recunoscuți pentru deciziile lor strategice în sectoarele construcțiilor și retailului, au inițiat o asociere cu Ionuț Dumitrescu în 2019 pentru dezvoltarea acestui parc logistic.

Acest proiect se anunță a deveni un hub esențial pentru logistica regională, cuprinzând trei clădiri ce însumează o suprafață totală închiriabilă de 54.000 de metri pătrați.

Parteneriatul dintre frații Pavăl și Ionuț Dumitrescu nu este o noutate.

Anterior, au colaborat în proiectul ELI Park 1, amplasat în apropierea Bucureștiului, care ulterior a fost vândut către grupul sud-african Fortress.

De asemenea, au fost co-fondatori ai firmei ELI 6 pentru un proiect similar în Băcău. Frații Pavăl s-au retras în 2022.

În ultimii ani, Ionuț Dumitrescu a obținut și alte investiții semnificative, cea mai remarcabilă fiind implicarea lui Sacha Dragic, fondatorul Superbet, în proiectele industriale dezvoltate sub marca ELI Park în 2021.

Frații Pavăl au început de la un chioșc

Familia Pavăl a construit rețeaua Dedeman bazându-se pe strategii distincte față de cele adoptate de retaileri internaționali.

Ei s-au concentrat exclusiv pe achiziționarea de terenuri și au început în Moldova, o regiune pe care retailerii internaționali au ezitat să o abordeze din cauza puterii de cumpărare reduse a locuitorilor.

Ei au început de la zero în primii ani de după Revoluție. A fost nevoie de zece ani pentru a ajunge la structura actuală a rețelei Dedeman. Aceasta constă în magazine cu:

  • o suprafață medie de vânzare de 8.000 de metri pătrați
  • aproximativ 40.000 de articole listate