În Franţa, programul ‘Rabla’ a luat sfârşit la data de 31 decembrie 2010, dar cei care şi-au cumpărat autoturisme în cadrul acestui program le puteau înregistra până la finele lunii martie 2011.

În perioada ianuarie-mai 2011, vânzările Dacia în Franţa au înregistrat un declin de 16,7%, la 40.980 vehicule, comparativ cu perioada similară din 2010.

Vânzările celui mai mare producător auto francez, PSA Peugeot Citroen, au înregistrat o creştere de 12,5% în mai, la 69.039 vehicule, comparativ cu perioada similară din 2010, în timp ce vânzările Renault (care include grupurile Renault şi Dacia) au înregistrat o scădere de 18,2%, la 42.009 unităţi. În timp ce vânzările de autoturisme marca Renault au înregistrat o scădere de 13,6%, în cazul autoturismelor marca Dacia s-a înregistrat un declin de 37% până la 6.467 unităţi.

În mai, vânzările auto în Franţa au scăzut cu 8,3%, în date ajustate, a doua lună de declin consecutiv, ca urmare a încheierii programului ‘Rabla’. În date neajustate, vânzările au crescut cu 6,2% în mai, când au fost cu trei zile lucrătoare mai mult decât în mai 2010. În perioada ianuarie-mai 2011, vânzările au crescut cu 4,4% în date neajustate şi cu 1,5% în date ajustate.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a declarat marţi că vânzările sunt afectate de întreruperea furnizării unor piese auto din cauza cutremurului din Japonia. ‘Am subestimat vigoarea pieţei franceze după încheierea programului ‘Rabla’. Avem, de asemenea, dificultăţi cu unii furnizori niponi. Cred că impactul va fi limitat în trimestrul doi din 2011′, a explicat şeful Renault.

Compania Dacia, de la Mioveni (sudul României), a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.